Ännu en torsdag

Tidigare i veckan, när det var fint väder, var min plan att gå till Rösjön och bada med barnen idag. Men när jag tittar ut genom fönstret idag så känns det inte så lockande.....regn, men det är varmt i alla fall. Så nu blir det åter igen som ett växthus där ute. Ja något bada blir det inte i alla fall det är ett som är säkert.

Emil talade om för mig idag att när tomten varit här så ska Gry börja dagis!!!!! Han är en mycket klok ung man.
Ja min lilla bebis fyller snart ett år, det betyder ju att hon inte är bebis längre. Och än värre så betyder det tyvärr att sommaren börjar gå mot sitt slut och det närnmar sig tråkigare tider. Ja hösten går ju an med alla färger och klar kall luft och är det en solig höst så är det ju fantastiskt. Men sen när löven börjar falla och träden står där alldeles nakna och vädret blir grått och grinigt då har jag bara lust att dra täcket över huvudet. Och än värre, sen blir det vinter....hua.

Minusgrader och snö är inte mitt element. Och visst är det då märkligt att mannen i mitt liv då är norrlänning med samiskt ursprung som älskar fjällen!
Många är de som försökt få med mig till fjällen under åren, men det har varit totalt hopplöst. Åka upp frivilligt dit där det är massor av snö och kallt, bli tvungen att ta på sig tjocka osmidiga kläder, och bara tanke på mössa gav mig klaustrofobi. Nä då åkte jag hellre till varmare breddgrader under vintertid.
Jag minns att det var någon som en gång sa att den som lyckas få med Nina till fjällen är väldigt speciell.
Och så står man då där på MC klubben regnig och ruskig lucia kväll, och rätt vad det var så stod han bara där, denna fantastiska man som jag bara visste var mannen i mitt liv. Och jag tror nog att båda kände att det var kärlek vid första ögonkast, och vi bara visste att det här var såååå rätt.
Och sen dess så har vi varit oskiljaktiga, och innan jag visste ordet av det så var JAG uppe i fjällen. Ja det är underligt vad kärleken får en att göra. Och för Nicke och mina barns skull så far jag med varje påsk, och nu var jag t.o.m med på sommaren och jag gillar det mer och mer. Men jag kommer nog aldrig att älska det på samma sätt som Nicke gör, då bör man nog ha vuxit upp i det som han gjort. Men det är ett skönt avbrott från vardagen, och jag blir förundrad varje gång över dess skönhet. Men jag är nog och förblir en "stads människa" som älskar att vara där det händer.

Men än så länge är det sommar även om solen lyser med sin frånvaro just idag.

Kommentarer
Postat av: Jo, jag är fortfarande snorig!

Fjällen är kul! Särskilt den delen av fjällen som inbegriper öl, god mat och barhäng...

2007-08-16 @ 10:56:41
Postat av: Katja

Kan inte ens påstå att den delen är speciellt kul heller.
Ja han har dig verkligen på kroken om du tom åker upp dit frivilligt hihi. Puss

2007-08-16 @ 13:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0