Cykelkärra

I början av sommaren så blev vi så inspirerade av alla, framförallt Lingemarks, som cyklade runt med sina barn i cykelkärra. Vi ville ju också ha en, det såg ju så mysigt ut. Sagt och gjort....vi for iväg och inhandlade cykelkärra och hjälmar för ca 3000 kr, oj vad vi skulle cykla hela sommaren.....trodde vi verkligen på det själva?????? Nu är det höst och hjälmarna är kvar i sina kartonger och cykelkärrad står halvmonterad i vardagsrummet och cyklarna står kvar i förrådet, ja det känns ju som om vi kunde ha gjort något liiiiite roligare för de 3000 kronorna, men ganska fnissigt är det och jag och Nicke skrattar gott åt det, tanken var ju bra i alla fall. Ja ja vi kanske använder den nästa sommar, men jag lovar inget..........

Idag har vi haft en fantastisk höst dag med gassande sol, höst på morgon sommar mitt på dagen sen kom hösten tillbaka på eftermiddagen. Gick på öppnis med Gry efter att vi lämnat Emil på dagis, och efter att vi ätit lunch gick vi på promenad. När vi kom för att hämta Emil var Henrik där och skulle just hämta Isak och Elliot, och Henrik bjöd över oss hem till dom  på lite mellis, och det tackar man ju inte nej till.
Sen var det bara hem och laga middag, idag blir det chili och vitlöks marinerad kyckling och klyft potatis.

Och på tal om klyftpotatis så hade jag liiite svårt att hålla mig för skratt idag och fick bita mig hårt i läppen på öppnis. Vi satt och diskutera diverse olika maträtter och vad man tycker om och så, huruvida det är nyttigt eller inte. Choklad var vi ganska överrens om att det är gott men INTE nyttigt.........Synd! Jag kom in på potatis och sa att jag är väldigt svag för potatis i alla former och hellst klyft potatis, och att det är så bra med potatis för det kan man äta obegränsat av för ett pointsvärde 2 enligt viktväktarna. Då talade en annan mamma om för mig att hon minsann läst på förpackningen till klyftpotatisen och det innehåller minsann en hel del fett. Öhhh förpackningen (?) sa jag lite frågande....Ja påsen i frysdisken får jag till svar. Ja vad säger man.....jo jag gör faktiskt min klyftpotatis själv av vanlig potatis jag köper i affären, tvättar och skär den själv i klyftor, och då behöver man inget extra fett!!!!!!! Hon såg helt frågande ut precis som om hon aldrig hört talas om all laga mat själv från grunden. Stackarn hon käkar nog bara halv och hel fabrikat, vilket vi äter väldigt lite av.

Kommentarer
Postat av: Katja

Haha ja att Riktig potatis är gott kan jag hålla med om.
I övrigt har jag inget emot varken halv eller hel fabrikat. Men min potatis grejar man inte med. Och vilken tur att vi har färsk potatis året runt här. Det är nog det allra bästa med Madeira. Speciellt när man längtar hem, för Abbas sill finns nämligen oxå ;-)
Puss

2007-08-29 @ 17:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0