Dagis är det roligaste som finns.

Oj vad det var bråttom i morse, Emil står och stampar vid dörren långt innan vi egentligen ska gå och säger: Mamma skynda skynda! Ja han kunde inte komma till dagis fort nog idag. Och man kan ju undra varför....jo för att äntligen har hans bästa kompisar Elliot och Isak börjat. Och de har inte bara börjat på samma förskola de har ju dessutom börjat på samma avdelning, och Emil är såååå nöjd med det. Idag ville han inte gå ut på gården för han skulle vara inne och leka med Isak och Elliot.

Ja medans han var och stor trivdes på dagis så gick jag och Gry och hälsade på Elisabeth, Johan, Marcus och deras nya lilla bebis Filip. Ja Johan hann jag bara se som hastigast i dörren när han var på väg till jobbet, men när jag väl kom in så hittade jag resten av familjen sittandes i soffan och ha lite morgon mys. Hade lite paket med till lille Filip som endast är 4 veckor gammal och till resten av familjen hade jag bakat en ost och skink paj som de skulle äta någon dag energin inte räckte till att laga mat.
Trodde att jag skulle bli lite bebis sjuk när jag höll en så liten rackare i mina armar, men det blev jag inte. Han var jätte söt och rar och man ville bara pussa på honom, men hela tiden fanns denna kännsla av hur jobbigt det är de första 5-6 månaderna. Och jag konstaterade helt enkelt att jag vill inte ha flera bebisar, jag är fullkomligt nöjd med de två trollen som jag har. I fortsättningen får jag nöja mig med att gulla med andras små söta bebisar.
För gulliga är de ju, och de väger ju just ingenting. Gissa om jag tyckte att Gry var tung efter att jag burit på Filip?
Och Gry var väl sådär lagom förtjust i att jag höll i en liten bebis, hon knorrade ganska mycket.

När jag hämta Emil från dagis så var han helt slut, hade busat rätt duktigt med sina kompisar. När jag frågade om vi skulle gå till lekparken så svarade han: Nä mamma jag orkar inte gå till lekparken. Så vi gick och köpte glass och satt och mös i solen tills det var dags att gå hem och laga mat.

Man vet när man har sovit gott om natten, då vaknar man med ett leende på läpparna, har tålamod med sina barn och t.o.m sjunger lite när vi äter frukost. Trotts motgångar under dagen så blir man inte arg, man orkar busa och leka och skoja med sina barn, man visslar när man lagar mat och fortfarande på kvällen så har man ett leende på sina läppar. En sån dag har jag haft idag och det känns så UNDERBART och jag känner mig så LYCKLIG. Jag vill bar krama hela världen och önskar att alla mår lika bra som jag, och är lika nöjda med sig själva. Tittade på mig nogrant i spegeln idag och insåg att va fan henne där gillar jag skarpt, och fan vad snygg hon är.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad härligt och vad glad jag blir för din skull. Kram gumman :-)

2007-08-21 @ 23:08:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0