En bättre dag

Känner mig hoppfull över denna dag!!!! Ingen huvudvärk när jag vakna, solen skiner och barnen kom och mös med mig på morgonen innan det var dags att kliva upp. Och jag har dessutom sovit hyffsat i natt. Än så länge är det ju bara morgon men dagen brukar fortlöpa så som den börjat har jag märkt.

Nicke smålog lite åt mig igår när jag berättade om min helvetes dag igår när vi åt middag. Och upplyste om att han sett mig i detta förtvivlade tillstånd tidigare.....ungefär när Emil var runt ett år!!!!!!!!! Haha ja visst är det märkligt, men jag minns faktiskt inte att han var så jobbig då, snacka om sellektivt minne.

Ja idag har jag en heldel att göra, för i morgon ska vi ha kalas. Och jag undrar om det är något släktdtdrag att skjuta upp allt till sista stund och tro att man har så gott om tid. Gick länge och trodde att jag inte var drabbad men se neeeej där hade jag fel. Jag är i hög grad smittad av denna otroliga tids opptimism. Ja det ska städas, bakas bullar och det ena med det tredje. Men först av allt måste det handlas....och jag har inga pengar och inget körkort.....Så det är bara att vänta på att Nicke kommer hem. Så jag struntar i allt för en liten stund och går ut i lekparken med mina barn i stället.......Jag hinner!

Lilla flicka som inte fick uppleva denna värld, R.I.P din mormor väntar på dig och behöver dig.

Kommentarer
Postat av: Ordföranden i tidsoptimist-klubben!

Välkommen i klubben! Vi har dessvärre ingen organiserad verksamhet, vi hinner inte med det... Men ett litet tips kan du få: dammråttor kan man låsa in i buren några timmar, det dör de inte av! Och köpebullar är riktigt gott. Vi ses imorgon! Vi försöker hinna till lunch... ;-)

2007-08-31 @ 12:50:22
Postat av: Katja

Mysigt och veta vad man har att vänta sig.
Jag har för övrigt hittat en helt underbar sida där jag ska fixa fina fotoalbum till mormor och morfar i Vallentuna. www.shutterfly.com
Helt underbar!
Och visst är det hemskt när sådana tragedier händer. Det får en att bli tacksam över ens egna gåvor här i livet och inse hur lätt man kan förlora allt. Hemskt.
Puss gumman

2007-08-31 @ 16:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0