En stor tjej

Nu när höst terminen börjat och allt återgått tilldet normala så tänkte jag att det är ju lika bra att rodda om lite i Grys rutiner........ Hon har sovit lite halv taskigt de senaste nätterna så jag tänkte som så att det hon behöver kanske inte sova 2 gånger om dagen längre, det kanske räcker med en gång mitt på dagen. Och eftersom jag är en mycket klok och förståndig mor så fick jag helt enkelt lägga om våra rutiner.
Hela förra terminen när Emil började dagis så tänkte jag att den terminen skulle jag viga dagistiden till mig och mina motions promenader då Gry ändå sov på förmiddagen. Och den lilla tid jag kunde få till mig själv skulle jag ägna åt mig själv. Men nu blåser det nya vindar, om Gry ska orka vara vaken på förmiddagen så kräver hon underhållning. Så efter att vi lämnat Emil på dagis så gick vi ner till Öppnaförskolan, jag hade lunch med till oss båda i fall att hon skulle orka så länge. Gick dit med inställningen att vi kör så länge som hon orkar.
Oj vad det var roligt där, det fanns ju massor av små pigga och glada ett åringar där att leka och busa med och massor av leksaker som hon aldrig sett, och massor av trevliga mammor och pappor med för den delen. Vid 10.30 var det sångstund och det gick sådär, det var lite jobbigt att sitta stilla för man började bli både trött och hungrig. Efter att halva sången gått smet vi ut och fixade våran lunch, tjejen åt med god aptit och så även hennes mamma. Efter att vi ätit så orkade hon leka en liten stund till innan hon blev så vimmelkantig av trötthet att hon gick in i väggar. Då sa vi hejdå och jag stuvade ner henne i vagnen och hon somnade bums. Och medan hon sov så hann jag fortfarande gå min mil OCH gå till affären och handla innan vi skulle hämta Emil. Så det var ju riktigt lyckat att gå på öppnaförskolan, det ska vi göra om och om och om tills det är jul och sen är det dags för dagis. Öppnis har ju öppet måndagar och tisdagar 9-13, perfekt när Emil är på dagis, och sen kan vi gå dit på fredagar allihopa när det är öppet på eftermiddagen. Och sen har vi ju kyrkis att gå på också, Emil längtar så tills de öppnar nästa vecka. De har ju öppet på tisdag eftermiddagar som passar perfekt efter att Emil slutat dagis, så där äter vi alltid mellis på tisdagar, och sen har de öppet på torsdagar 9-11.30 passar också utmärkt eftersom Emil inte går på dagis då.
Ja vi ska nog kunna sysselsätta oss även denna höst.

Och jag blev så glad när vi kom till öppnis då Solveig utbrister: Men Nina vad smal du blivit, vad snygg du är!!! Ja det är visst fler än jag som tycker att jag är snygg. Hehe

Kommentarer
Postat av: Katja

ja, du har inga problem med sysselsättning. Det hör jag det :-)
Låter jättemysigt. Önskar jag kunde vara med nån gång och se hur ni har det.
kram kram

2007-08-22 @ 21:56:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0