En varm och solig dag......

....Ja i bland så hjälper inte ens värme och sol, det blev inte mycket kul gjort idag.
Ambittionen var ju förståss att vi skulle gå ut i morse, 8.30 var både jag och Gry klara och det var bara Emil kvar som skulle ha hjälp att klä på sig och just när jag bad Emil att komma för att klä sig så börjar På äventyr med Richard Scarry.... och det var ju troligt att jag skulle få Emil ur soffan för det är nämnligen det absolut roligaste (näst efter Tintin  då) tv program han vet. Han tittade bedjande på mig och sa: snälla mamma......... Ja men visst vi stannar inne, vi har ju hela dagen på oss att gå ut sen, och jag hade ju en hel del att göra här hemma. Så sagt och gjort trotts solen så var vi inne.
Jag hann röja i både kök och lekrum, vilket förståss inte syns längre....så otacksamt att städa när två troll river fram allt igen på noll tid. Lite tvätt fick jag undan från tvättkorgen, så nu kan man i alla fall stänga locket, men det brukar ju bara ta ca 2 sekunder så är den överfull igen.

Gry blev trött och gnällig tidigt, vilket resulterade i en tidig lunch. För jag ville ju att hon skulle ätit innan hon somna. Och sen var det bara att stuva ner båda barnen i vagnen och gå ut på promenad. Jag gick och jag gick och jag gick med en rasande fart, svetten rann och musklerna sved lite, när jag gått ca en mil vaknade båda trollen. Och när jag ändå var ute gick så tänkte jag att jag kunde ju lika järna gå till ICA MAXI och köpalite blöjor, på vägen dit så såg vi massa grävmaskiner och hjullastare till båda barnens förtjusning. Passade på att kolla om det fanns lagom små gummistövlar till Gry på MAXI, men det är ett gissel att ha så små fötter som hon. Hon har stl 18....och inte f-n hittar jag några gummistövlar i den storleken. Är det meningen att om man har mindre fötter än stl 20 så ska man inte vara ute eller???????? Hittade ett par tretorn i stl 19, men på dom var skaftet alldeles för långt så de kunde hon inte ha pga det.
Nä jag får gå på Vincent och shopa till henne, där finns det i alla fall skor i alla former.

Ja men blöjor har de i alla fall och billiga dessutom, och när jag gick förbi brödavdelningen så hoppade ett fyrpack jätte choklad muffins på mig och bara vägrade att släppa taget om mig, så jag tänkte att det var nog bäst som så att de fick följa med annars hade de kanske ställt till med en scen och det kunde ju ha blivit pinsamt, ja för barnen om inte annat..........
Ja och de 4 jätte muffinsarna tryckte jag i mig allihopa utan att blinka......Hahaha fan vad gott det var, det var riktigt länge sedan jag gjorde något sånt, men jag har lega av mig lite för jag började faktiskt må illa, eller berodde illamåendet på att det var så varmt och att jag nog druckit för lite? Ja så var det nog.

På vägen hem stannade vi en stund i lekparken och rejsade av oss lite, ja jag satt mest på en gung häst och pustade efter mitt frosseri men barnen sprang.

Så idag har jag alltså varit ute och gått i 3 timmar i den hetaste och starkaste solen....ja det återstår att se vilken färg skinnet har i kväll. Jag brukar ju försöka undvika solen mellan 11-14, med tanke på att man faktiskt är väldigt blond och har väldigt lätt för att bränna mig, men så blev det alltså inte idag.

Kommentarer
Postat av: Katja

Tyckte först inte det var en så big deal med lite muffins. Men när jag fattade att du fick i dig allihop innan du ens kommit hem!?? Ja, det är bra jobbat. Bara en Ninapina som klarar det hehe.
Men det var du nog värd tror jag.

2007-08-23 @ 16:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0