Kalas

Morgon, jag är trött, jag vill sova.....men det vill inte Gry, så det är bara att kliva upp. Killarna sover så gott och man vill bara pussa på dom för de är så söta.
I dag ska vi på kalas i Morgongåva, lilla Erik har blivit en stor kille och fyller 9 år, jösses han var ju en liten bebis alldeles nyss!!!!!! Hmmm när det är kalas så där ute på landet och det är Ami som har fixat fikat....ja då vet men....på med jogging skorna och ut och kuta lite, för sen blir det svulla av. Sagt och gjort!

På väg till kalaset så stannade vi i Morgongåvas godis butik och Emil fick gå in och köpa sitt lördags godis alldeles själv, gissa om han kände sig som en stor kille. Undertiden väntade jag utanför och läste om och kollade ritningar över nya villa området som ska byggas där ute. 6 rums villan såg ut att vara något för familjen Sydlèn /Niininen, fyra sovrum uppe, kök, v-rum och ett sovrum nere. Känns som om vi skulle kunna få plats där, frågan är bara vad det kommer att landa på för pris. Men jag tog telefon nummret och ska ta reda på det i veckan....fors. följer om det.

Men Star wars lego i paket anlände vi till Johanssons precis när lunchen serverades så det var bara att sätta sig vid dukat bord, det bjöds på jätte mumsig paj och sallad med egen odlade grönsaker i. Och till min stora glädje så hade Ami bakat sin smarriga chokladkaka som bara innehåller vitaminer, fibrer och mineraler....åh så gott, kände inte riktigt hur första biten smaka så jag var tvungen att ta en bit till. Och en egenhändigt princess tårta hade hon dessutom gjort, det tycker jag var duktigt, men tyvärr fanns det inte plats för den i min överfulla mage. Men jag är övertygad om att den var jätte smarrig den med.

Det blev en jätte skön dag i solen och barnen blev som vanligt jätte lessna när vi skulle åka hem.....Men va så lugn vi kommer tillbaka!!!!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0