Masken blir en puckad.......

Masken kryper upp i trädet, masken blir en puckad och sen är den en fjäril.
Ja det berättade Emil för mig idag när han förklara hur fjärilar blir till, att det är en larv är ju förståss överkurs och att det heter puppa och inte puckad är pettitesser. Han är en mycket klok ung man. När jag förklara att det heter puppa inte puckad så satt han länge och smakade på ordet och sen sa kan högt och tydligt PUPPA och sken som en sol.

Vi är visst lite trögstartade på morgonen här denna vecka, har inte kommit utanför dörren än. Men vi hade det så mysigt på morgonen, och sen har vi suttit och lekt och städat lite i lekrummet alla tre och sen hjälpte Gry mig med att röja lite i garderoben och inventera lite vad det finns för kläder och vad som bör inhandlas till hösten. Insåg att det finns ju en hel del.
Och rätt vad det var så var det dags för lunch.
En stund efter att vi ätit och jag bytt blöja på båda barnen så kommer Emil med tutte och snutte och Gry med sin vovve alldeles självmant in i deras sovrum. Gry ställer sig och stampar vid spjälsängen och Emil kryper upp i sin säng, själv stod jag bara och gapa!!! Men fann mig fort, rusade iväg efter en lagom kort bok och innom 5 minuter så sov båda två. Vad jag gillar när allt går så lätt.

Då fick jag tid över till att pyssla ihop nästa veckas matsedel, så nu vet jag vad vi ska äta hela vecka, nu ska vi bara komma iväg och handla all maten. Fick även tid till att fundera lite över menyn till Grys kalas. Ja lilla fröken fyller ju 1 år och ska självklart ha stort kalas 1/9. Och då vil man ju laga något som är enkelt, gott och smidigt att göra till många. Tror att det får bli fläskfilè gryta och ris och en grönsallad till det, men än finns det ju litte tid att ändra sig om jag skulle vilja det. Tårta tror jag nog att jag köper på Figges, för vem kan motstå Figges White lady???? Ja inte kan jag det i alla fall. Och självklart så får jag ta och ställa till ett bullbak här i veckan, för vad är väl ett kalas utan bullar?

Ja nu väntar vi bara på att pappa Nicke ska kommahem från jobbet, han har tidig fredag i dag så det dröjer nog inte länge innan han är här. Och då ska vi fara iväg och handla lite nya sängkläder till Emil och sen vidare till ICA MAXI och storhandla och givetvis trängas med alla andra som ska göra det just idag.

Kommentarer
Postat av: Katja

Hahaha det var det gulligaste jag hört på länge! Jadu, man ser fram mot den dagen de börjar prata. Nu ska vi iväg och beställa bröllopsringar :-)
Puss och kram gumman

2007-08-25 @ 14:18:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0