Mycket att titta på.

Måndag morgon, hellst vill man dra täcket över huvudet och sova lite till när klockan ringer. Gjorde ett försök att vända ryggen till och somna om....men näääää....Nicke talar om att det är dags att gå upp. Ja det är väl bara att göra det då, jaja har man väl fått fötterna över kanten så brukar det ju gå bra. Har inte fått sova så jätte mycket i natt, Gry har stökat och bökat och velat tutta heeeeela tiden. Vet inte hur jag ska få henne att sova i sin säng och huuur jag ska få henne att sluta tutta. Nu är hon snart ett år, så det är hög tid att släppa taget om mammas tutte nu. Med Emil hade jag aldrig sånna här problem, han sluta amma av sig själv när han var 5½ månad och sovit i egen säng och eget rum har han alltid gjort. Så jag vet just ingenting om hur man "avvänjer" sina barn från mamma. Några tips???????

Hur som hellst så var det dagis dag igen, och det fanns så otroligt mycket att titta på på vägen idag.
Först mötte vi en stor gräshoppa som hoppade och showa för oss, jätte kul tyckte vi alla tre. Sen kom det en ekorre och sa hej, men den han inte Gry se. Men Emil tvärstannade och sa att här stannar han och tittar mera på djur!!!!!! Ja det var väl för väl att det kom en motorcykel då och distraherade. Sen var månen mitt på himmlen fast det var morgon och sol ute, så nu undrar vi hur Luna ska orka vara vaken hela natten när hon varit uppe på dagen *ler*
Och när vi är nästan framme vid dagis så kliver Lenita ut ur porten och är på väg till jobbet, och då blev vi alla glada när vi såg henne.

Det gick nästan bra att lämna Emil idag, inte lika våldsamt motstånd som förra veckan, men de fick lov att ta honom ur mina armar igen. Men sen stod han i fönstret och vinkade och såg ganska nöjd ut.
Jag och Gry gick på våran vanliga promenad på en mil, och i värmen som varit i dag så blev det riktigt svettigt kan jag säga.
Hem och göra lunch och softa en stund innan det var dags att hämta Emil och ta eftermiddags passet i lekparken. Och när vi kom dit så var Henrik, Elliot och Isak där, då blev vi alla glada. Alltid kul med trevligt sällskap i lekparken.

Ja en typisk dag i mitt hemma mamma liv, inte så värst glamoröst men det gör mig lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0