Tisdag

Det var bara att sega sig upp i morse när klockan ringde. Gry har just inte sovit något vidare i natt, jag tror hon haft ont i magen och en och annan mardröm. Och Emil ville komma över i våran säng i natt vilket innebär att JAG inte får plats i sängen, så jag fick ligga där med halva rumpan utanför tills jag körde iväg killarna till Emils säng. 
Men det var bara att kravla sig in i duschen och spola kallvatten på sig så man kvickna till och hälla i sig massor av kaffe så att man vakna. Var hysteriskt trött trotts alla åtgärder!!! Jaja det var bara att bryta ihop och gå vidare.
Vi stressade inte ihjäl oss här på morgonen men kom i tid till dagis i alla fall. Emil sprang hela vägen och hojtade: Mamma kolla jag håller tummarna och jag springer som Carolina Kluft. Ja då har vi planterat vårat friidrott intresse hos våran son!
Och det var ju inte så behagligt väder idag.....+10 grader och skvättande regn. Och man kan ju undra hur jag tänkte när jag klädde på mig i morse!!!!! Tunna trekvarts byxor, linne och sandaler!!!!!! Som tur var hade jag med mig både munkjacka och goretex jacka, de åkte ju på ganska fort.
Efter att jag lämnat Emil så vad det dags att gå till viktväktarna, för den som inte vet så är det en promenad på 45 min, funderade lite på att ta bussen men kom på bättre tankar och promenerade i regnet. Ja det värsta som hände var ju att jag blev lite blöt.
Hade gått ner 0,4 kg, ja man får ju vara glad att det var neråt men inte är jag riktigt nöjd med det. Målet är ju att gå ner MINST 0.5 kg i veckan. Men men det var ju i alla fall nedåt och jag kan ju inte påstå att jag skött mig riktigt senaste veckan så jag får ju skylla mig själv. Men siktar på att det ska vara mera nästa vecka.
Hade tänkt att stanna i Sollentuna C och äta lunch, men kännde inte riktigt att jag kunde unna mig de pointsen så jag promenerade hem igen i regnet, hem och laga lunch till mig och Gry.
Sen var det dags att gå och hämta Emil. Och i dag öppnade kyrkan sin öppna förskola för terminen, Emil blev överlycklig när jag sa att vi skulle dit. Så där satt jag och softa hela eftermiddagen och fika och prata strunt med andra mammor och pappor.
Och middag behövde jag inte heller tänka på när jag kom hem, för den hade jag redan gjort klar igår, taco paj, och nu så var det bara att slänga in den i ugnen för att värmas. Åhhh vad det var gott, alla åt som om de aldrig sett mat förrut.
Stoppade båda barnen i badkaret efter middagen, och de älskar att bada så mycket att de fullständigt bryter ihop när det är dags att kliva upp trotts att vattnet är kallt och obehagligt, ja det blir världskrig när man plockar fram handduken.
Ja man hinner bli alldeles svettig innan barnen är torra och pyamasarna är på.

Och du Katja....du behöver inte oroa dig, jag kommer inte att lägga ut några bilder på dig utan att fråga dig först hihi, men vårat osunda leverne är VÄL dokumenterat!!!!! Puss på dig och må så gott i värmen ni har hemma på Madeira och var rädd om dig och familjen ;-)


Kommentarer
Postat av: Katja

Visst är det kul med blogg!
Jag tycker det är jätteskönt att skriva av sig. Speciellt när man är nere.
Jag tycker det låter härligt med höst. Värmen är ju trevlig, men det är såå vackert med alla höstfärger och skönt med lite småkyliga dagar.
Och tack ska du ha Nina, det låter tryggt ;-)
Hihi, kram kram.
Ps, vad duktig du är med viktväktarna. En guldstjärna får du av mig för det :-) Kraaaaaaaam

2007-08-28 @ 23:44:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0