Tisdag=viktväktarna........

........hahaha....jag fegade!
Nä jag gick faktiskt inte och vägde mig idag, efter en låååång helg hos mor och far så kännde jag mig inte så mottiverad till det.Fast jag tror i och för sig inte att jag har gått upp i vikt, men helgen i Morgongåva bjöd ju inte på så mycket motion som jag borde ha ägnat mig åt. Hade spring skorna med men de blev liksom liggandes i väskan.......Men en trevlig lugn och skön helg hade jag och barnen.

På fredagen kom vi knappt utanför dörren, regnet vräkte ner och jag hade glömt ta med några bra skor till Gry för blöta väder. Emil fick i alla fall hänga med på små ärenden som till affären och ut med sopor och så. Inne i affären var han så duktig, där har de nämnligen korgar med hjul som man kan dra på golvet i stället för att bära dom. Han drog runt på den korgen och la i tomater och gurka som han själv valt och valde den största mjölken han kunde hitta. Och sen hjälpte han till att lyfta upp allt på bandet så vi kunde betala. På vägen hem så stannade vi till vid samtliga vattenpölar och plaska lite.
På kvällen när vi just borstat tänderna så ringde Ami och frågade om de kunde komma förbi en stund. Vilken tur för Emil som slapp gå och lägga sig just då och i stället få leka med Hanna och Erik.

Emil och Gry tycker att det är kanon att vara hos mormor och morfar, för står man på deras balkong så har man ju verkligen första parkett på att få se alla tågen som far förbi. Varje gång de hörde bommarna plinga så rusade de till balkong dörren och ville ut och titta.

Lördagen bjöd på sol och kvav värme. På väg till Johanssons så hade vi tänkt stanna till på godis affären och handla lite lördag. Men eftersom vi startat så tidigt så var det 40 min kvar tills den öppnade.......Emil brister ut i gråt och säger: Men Emil ville ha godis! Ja så kan det vara när man är morgonpigg. Han blev nöjd med att jag sa till honom att vi skulle stanna där på vägen tillbaka till mormor och morfar, och tack och lov så hade jag lite tuggummi i vagnen att trösta med.
Efter att vi ätit lunch och barnen sovit middag gick vi till sjön och bada, ja barnen badade och jag tittade på.
Och även denna gång kommer en liten badsugen orm och säger hej till barnens stora förtjusning, verkar vara gott om dom där.

Jag har varit så trött o m kvällarna så jag har somnat samtidigt med barnen, och då har det inte varit så att jag råkat somna när jag nattat dom utan jag har gjort mig klar för natten och medvetet somnat så tidigt. Det har varit jätte skönt.
Ja barnen har somnat jätte snällt om kvällen och Gry har faktiskt somnat själv i resesängen. Det var bara första kvällen det var skrik och panik och klockan han bli över 22 innan de hade somnat och vi var alla mer eller mindre osams...svettigt värre
De andra kvällarna så har jag ammat Gry innan vi gått och lagt oss, sen har hon suttit i sängen och lyssnat på när jag läst för Emil och sen har det bara varit att säga godnatt och släcka lampan, båda barnen har då somnat innom 15 minuter, och strax därefter somnade mamman!!!!!! Så jag hoppas att det håller i sig här hemma nu.
Vi har gjort endel ommöbleringar här hemma för att underlätta kvällarna. Emil och Gry har fått ett gemensamt sovrum och sen får de ett lekrum, de verker vara väldigt nöjda med det. Tanken är att de ska få vårat stora sovrum till lekrum och att vi ska sova i det lilla sovrummet.
Ja nu när hon väl börjat somna själv om kvällen så är det kanske inte länge kvar tills hon sover hela natten, ja jag hoppas i alla fall för ständigt avbruten nattsömn tar knäcken på en.

Ja det var en helg i lugnets tecken och vi tog det mest bara lugnt och gjorde just ingenting, och rätt vad det var så var det måndag och Nicke kom och hämtade oss.

Och idag var det dagis dags igen och gissa vem som var jätte glad när favorit fröken var tillbaka från semestern?
Fick veta att Gry kommer att få plats i januari men kanska kommer hon att få gå på en annan vavdelning än Emil, för på Emils avdelning är det bara en som slutar och två som står på kö, varav Gry står på andra plats förståss. Men mycket kan ju hända innan det är januari.

Emil verkar helt slut efter helgen och en dag på dagis, han ville inte ens stanna i lekparken, nej mamma vi går hem sa han bara. Få se om lite fylld paprika till middag kan pigga upp honom. Och i kväll så tror jag att glassbilen kommer....MUMS!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Den där jävla glassbilen driver mig till vansinne. Ja, tom här i Portugal!! Älsklingen har den som ringsignal...herregud *s*
Men det låter som ni haft en kanonhelg. Mysigt med svensk sommar *saknar*

2007-08-14 @ 22:02:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0