Kalas nr 2

Så var även detta kalas till sin ände, och det är ju inte utan att man är lite matt i både kropp och själ. Och inte tal om barnen....jösses så trötta och slutkörda det var när vi gjorde natti natti långt före vi brukar, nä de orkade inte längre det var total haveri från topp till tå hos båda två.

Men trevligt och roligt har vi haft det, och ätit massor av gott har vi gjort.
Dagen till ära så bjöd jag gästerna på sopplunch. En mycket god soppa hade jag lagat. Och medan jag stod och skalade och hackade div grejjor som skulle i så trodde jag att vi skulle få äta soppa resten av december, men där hade jag fel. Ja jag får ta det som ett gott betyg för kvar blev bara en liten slatt på botten.

Och vilka fina pressenter han fått, ja jag vet inte vad han tyckte var roligast om det var lego helikoptern, den radiostyrda Bergarn eller fiske spelet han har nog lekt lika mycket mad alla sakerna. Ja jag vet ju i alla fall vilken pressent han tyckte minst om.....det var Rock`n´roll tomten!!!! Vilket var en tomte med elgitatt som spelar eller ska man säga skrålar Jingel bells för fullt högtryck och dansar lite käckt, ja den tyckte han var liiiite läskig. Hahaha men lillasyster tyckte den var jättekul.
Ja tack då kära storasyster för den fantastiskt gräsliga och oljuds görande tomten, den pryder sin plats på tvn. Och jag kan ju även passa på att tacka min svåger för detta tillskott av tomtar han pyntat mitt hem med i smyg, ja vi hittar tomtar både här och var nu när alla åkt hem. Ja nu när tomtarna bestämt sig för att flytta in här så får de ju stanna.

Allt detta kalasande i dagar två och födelsedagen har inte ens varit, så mera pressenter är ju förståss att vänta på onsdag för min lilla skatt.

Tack till alla som varit här i helgen och förgyllt våran, och framförallt Emils tillvato.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0