Lucia

Idag är det alltså lucia, och som alla andra mornar här hemma så startade den tiiiidigt. Redan kl 06.00 så satt jag och Emil ihop kurade i soffan under hans täcke och väntade på att Lucia skulle komma på tv. Och lagom tills det började kl 06.30 så kom Nicke utsmygande och kurade ihop sig under sitt täcke i soffan han med, och efter en liten stund så ville även Gry vara med. Och för ett litet tag så hade vi det så mysigt och lugnt och skönt, men barnen tröttnade ganska fort på att lyssna på Lucia sångerna och fick spring i benen.

Sen fick Nicke bråttom till jobbet och barnens och mitt blodsocker var oroväckande lågt och skrik & panik utbröt!!!!!!!
Lugnet som funnits innom mig var som bortblåst och humöret dalade allt eftersom barnen satte sig på tvären. Ja just nu är de mer än lovligt jobbiga båda två faktiskt, och jag känner att det blir mig övermäcktigt vissa dagar och jag varken kan eller orkar med dom. Jag vill bara springa iväg och stänga dörren bakom mig och inte se mig om mer, nä det är inte roligt med sånna dagar. Och vad ännu värre är, är ju att alla bara viftar bort det och inte tar mig på allvar när jag säger att det är jobbigt och att jag inte står ut. Nä Nina du e ju en sån super morsa, det här grejjar du, det är bara att bita ihop, barn är barn, det är jobbigast för dom själva, du kan inte göra si och så du måste göra si och så i stället, se det ur deras ögon o.s.v o.s.v
Jag vet allt det där, men jag tycker ändå att vissa dagar är skit och jag undrar va fan jag ens skaffat barn för, att jag är värdelös som morsa, och bara vill sätta mig mer och gråta "the ugly cry"
Men nä, just det, glömde....Nina gör ju inte sånt.

Och dessutom HATAR jag julen och alla jävla tomtar, om nu någon skulle ha fått för sig något annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0