Lunginflammation

Just som man tror att sjukdommar och förkylningar ska ge med sig så slår det om och blir ännu värre. Igår när jag vaknade var jag inte tarzan. Prövade att pigga upp mig med en dusch men när jag kom ut därifrån känndes det som om jag skulle falla i bitar. Yr i huvudet, illamående och kallsvettig så kröp jag ner i sängen igen. Med min fleece morgonrock och under Nickes jätte tjocka täcke låg jag sen där och huttrade resten av förmiddagen. Nicke fick stanna hemma från jobbet och ta hand om barnen som vi trodde var på bättringsväg. Ja Gry piggnade till allteftersom dagen gick och blev av med sin feber, men Emil han blev bara sämre och sämre.
Han låg som en gråblek trasa i soffan hela dagen och rörde inte en fena, ville inte äta och fick knappt i sig något att dricka. När jag pratade med dom på vårdcentralen så sa de att vi skulle ge det ett dygn till, och de skulle ringa till oss direkt på morgonen och fråga hur vi mådde. Och så länge jag såg att det var kiss i blöjan så var jag inte orolig.
Så det blev film efter film igår, och Nicke han var inte så värst piggelin han heller. Ja en fördel var ju att jag för första gången fick se Bilar från början till slut, och den filmen går ju dagligen här men ändå hade jag aldrig sett hela. Men nu har jag det!

I morse när jag tog tempen på min stackars sjuka kille och den stannade på 39.7 känndes det inte kul längre. Ingen vidare morgontemp och med tanke på att det är 6:e dagen han har högfeber så tyder det ju på att han har något som kroppen inte själv klarar att ta hand om. Så när de ringde från vårdcentralen så fick jag en tid ganska omgående. Och när vi kom ner så konstaterade de ganska fort att han har lunginflammation. Så det var bara att gå till apoteket och hämta ut penicillin och hostmedicin.

Så nu hoppas vi bara att vi är friska till jul.

Kommentarer
Postat av: Katja

Men herregud! Stackars er!! Usch, vad jag lider med er. Hoppas verkligen ni blir friska till jul. kramar om

2007-12-18 @ 20:48:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0