Macka med fräs

Här var det full rulle redan tidigt på morgonen....Morrrrr
Bara för att Emil är morgonpigg och vaknar okristligt tidigt, MÅSTE han väcka alla andra???????? Självklart måste han det, han kliver upp och tänder lite lampor så att hans lillasyster vaknar och sen kommer han in och skriker och lever om i sin mammas och pappas sovrum. Och sen finns det folk som undrar varför jag är på dåligt humör!!!!!! Man kan ju säga som så, att jag vaknade INTE med ett leende på läpparna i morse.

Ja inte mycket att göra, morrandes och grymtandes så kliver jag upp, sätter på kaffe och in i duschen. När jag kommer ut ur duschen så känns det i alla fall lite bättre, jag jag kvittrar ju inte som en kanariefågel direkt. Men jag är inte heller svart i blicken och morrar inte längre.
Barnen får proviva och jag häller upp lite kaffe och så sätter vi oss i soffan och kollar tv. Jag bara vägrar att tända några lampot, för jag ÄR trött och inte riktigt vaken, och hoppas givetvis att barnen ska sitta tyst och stilla i en egen soffa så jag i lugn och ro får dricka kaffe.....NOT, just idag ska båda två sitta i mitt knä! Ja det blir ganska mysigt efter en liten stund när båda satt sig till rätta och slutat att knuffas och trängas med varandra. Och slutligen kan jag få dricka mitt kaffe.
Vi blit kvar ganska länge i soffan, och tillslut börjar min mage att säga ifrån och vill ha mat.
Frågar barnen vad de vill ha till frukost, och Emil svarar att han vill ha en macka med fräs!?!!? Å vad kan det vara då????? Tittar frågandes på Nicke man han ser lika frågande ut som jag och skakar på huvudet.
-Vad sa du att du ville ha, sa jag till Emil
-En macka med fräs!!!!!
-Vad är det?????
-Kom mamma, säger han med ett leende, jag ska visa dig.
Och nyfiket följer jag efter honom in i köket där han börtjar öppna ett skåp, hela tiden med ett stort och stolt leende. Han tar fram brödrosten.
-Inte denhär, säger han och ställer den åt sidan. Nähe så det var inte rostis han ville ha.
-Här längre in , säger han glatt och pekat in i skåpet och drar fram smörgåsgrillen.
Aha!!!!! Macka med fräs är alltså en toast. Ja och med facit i hand så är det ju så självklart, klart att macka med fräs är en toast, man brer en macka och lägger på div pålägg och klämmer ihop den och så fräser det. Det är ju klart som korvspad.
Så det blev toast till frukost till barnen idag, och dom åt båda två.

Efter frukost så hamnade vi åter igen i soffan, men nu hade vi tänt lite lampor i alla fall. Emi kom med bok efter bok som han ville att vi skulle läsa. Så man kan ju säga att förmiddagen gick i läsandets tecken, många böcker blev det. Och t.o.m Gry hade ro att sitta och lyssna till och från.
De små liven som vaknade tidigt kroknade också väldigt tidigt, så kl 11.00 sov de båda två redan. Och det borde jag också göra....GÄSP! GO´NATT!

Kommentarer
Postat av: Katja

Haha både jag och Fredrik sitter och skrattar åt er påhittige son. Macka med fräs, det är ju självklart *s*

2007-12-07 @ 21:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0