Riktigt sjuk

Man vet att Emil är riktigt sjuk när hgan t.o.m ratar lördagsgodis och glass!!!!! Det har han nämnligen gjort idag, men hans lillasyster är inte riktigt illa däran, än i alla fall.
Nä han varken låter eller ser rolig ut, och febern håller honom i ett järngrepp. Ser riktigt gråblek och emlig ut, ögonen blanka och krupphosta som skäller värre än en hund. Det är så att man nästan räknar med en natt på akuten då han förmodligen vaknar och inte får luft. Ja det är bara att vänta och se hur natten blir, just nu så sover de gott i alla fall.

Det bästa med att vara sjuk, är ju att man får göra lite hur som hellst när andan faller på. Och skulle man råka bli sugen på något att äta så är det inte så viktigt hur och var man äter det. Så Emil tyckte nog att det var ganska busigt och mysigt att få ligga i soffan och äta kyckling nuggets. Tanken från början var ju att det skulle intas vid köksbordet tillsammans med ris. Gry somnade i soffan innan maten ens var klar, så henne var det bara att räkna bort och stoppa om i sängen. Och Emil hade just inte ork att komma upp och äta, och när jag frågade om han ville ha några nuggets i soffan så nickade han bara. Fyllde en tlllrik (10 st) och så tog jag en varsin gaffel till han och mig. Sen låg vi där i soffan och fnissade och mumsade nuggets, och han tömde nästan hela tallriken. Och sen somnade han så gott i soffan.

När man är instängd tillsammans med sina två sjuka barn så är det skönt att komma hemmifrån om så bara för en liten stund. Så när Nicke kom hem från att ha handlat mat så gick jag ner en stund på Figges och tog en latte, och på så vis så fick jag sammla lite kraft för att orka ta hand om mina små sjuklingar resten av dagen.
Och man blir ju lätt ganska uttråkad av att vara inne och inget orka göra, så vi passade på att göra ett pepparkakshus, lagom pyssligt att ägna sig åt. Och fint blev det, jag och Emil gjorde ena sidan och Nicke gjorde den andra. Kan du gissa vem som har gjort vilken sida???????

        

Och när vi ändå hade kristyr högt och lågt så passade jag på att snygga till några av pepparkakorna vi bakat häromdagen.



Tycker att vi lyckades ganska bra och inga allvarligare brännskader fick vi heller .....Jag har lite blåsor på min tumme efter att ha skvätt lite smält socker, Nicke la sin tumme också i smält socker, men det som kunde gått riktigt illa var ju att Emil känner lite på den varma plattan. Så i hans brännskade hand har han nu en ny liten brännskada mitt i ärret, fast jag tror att det gick bra det var ett litet sår på ca 2 mm. Vi får se hur det ser ut i morgon.

Nu återstår det bara att hitta en bra plats att ställa huset på, man vill ju att det ska stå framme så att det syns samtidigt som man inte vill att barnen ska dyka på det....än i alla fall. Ja inte bara barnen, här bor ju minst 2 gottegrisar till!

Ja den här helgen blev ju inte alla som planerat!!!! Trist, men så är det när de är de små trollen som styr.
Emil skulle ha tagit tåget tillsammans med Moster Maarit till sina kusiner på landet. Och vi som var kvar här hemma skulle till Enbrands och dricka glögg, och i morgon så skulle vi på kalas hos Hanna. Men allt har vi tyvärr fått ställa in.
Men du Hanna! Det är ju för väl att Maarit faktiskt har ditt paket från oss med sig!!!!! Vilken tur va? Och hoppas att du får en kanon dag i morgon med massor av fina pressenter.

Vi håller en tumme för att vi ska vara friska nästa helg i alla fall, för då kommer tomten!


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Stackars er! Har ni gjort en Lingemarkare?! Hoppas att de kryar på sig snart!!!! Vi åkte aldrig till Uppsala, de har precis kommit hem från sjukhuset. Vi bojkottar allt i helgen för att slippa nya baciller, suck! när H hämtade i tors sa Frida att Isak haft diarre under dagen.... vi stannar hemma i morg sa H. Jaha?! inte nödvändigt tyckte hon. Börjar misstänka varför mina grabbar åker på nya saker hela tiden.. Men nu är han ok. Bara en vecka kvar till jul- håll tummarna att vi får vara friska nu! Stor kram till er! lenita

2007-12-15 @ 21:41:45
Postat av: Nina-Pina

Åh vad synd att jag inte visste att du var hemma när jag smet ner på Figges, hade ju varit trevligt med ditt sällskap. Ja vem vet, jag kanske rymmer i morgon igen och då ringer jag dig innan.

2007-12-15 @ 22:10:57
Postat av: Katja

Men usch då, stackars gullungar. Å andra sidan är det inte helt fel att baka pepparkakshus med mamsen heller :-)
kram kram

2007-12-16 @ 19:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0