Sandhamn

Ahhhhhhh vad härligt vi har haft, det tråkiga är ju bara att man måste hem och tillbaka till verkligheten. Men det roliga med det är ju att man kommer hem till sina gulliga ungar som visst har saknat en.

Ja igår for vi alltså iväg på våran Sanhamnstripp, kl 10.30 vinkade vi hejdå till barnen och barnvakterna (som var Ami, Hanna och Erik), och tog bilen till Stavsnäs där vi skulle ta båten ut. Väl på båten så fikade vi lite ocgh drack lite vin och njöt av varandras sällskap. Tanken var att när vi chekat in på Seglarhotellet att vi skulle ta en promenad på den vackra ön vi besökte. Men just som vi hade kommit iväg och gått en bit så öppnade sig himmelen och regnet vräkte ner, så vi gick tillbaka till hotellet och satte oss i restaurangen och käkade lite Vånörökt lax och drack lite mera vin.

Tillbringade den regniga eftermiddagen på hotellrummet!!!! Och snart var klockan dags för lite glögg, och den avnjöt vi nere i baren bland en miljard levande ljus och i bakgrunden så spelade de lite trevlig julmusik, mycket mysigt och stämningsfullt.
När glöggen var uppdrucken så gick vi upp i restaurangen där ett gigantiskt julbord väntade på oss. Och vi fick ett fantastiskt litet bord för två i fönster hörnet med utsikt över det nattsvarta havet.
Och vad vi åt och vad det var gott mmmmmums.

Där fanns sill av alla de slag, rökta räkor, ägg med löjrom och med skagenröra, lax på tvären och på bredden, rökt ål, böckling och sik, syltor och pateér, gravad hjort, rökt renhjärta och fårfiol, lutfisk, jansson och revbenspjäll, murkelomelett, prinskorv, köttbullar och givetvis skinka med flera olika sorters senap och massor utav annat smått och gott.
Slutligen hade vi ätit oss fram till godisrummet, åhhh det var en fröjd för ögat att bara titta på alla läckerheter.

              

Och en ännumera fröjd för våra gomat. Tyvärr är det ju så mycket att det gååååår inte att smaka på allt även fast man vill OCH verkligen försöker. Det är svårt att välja bort något för där fanns tryffel, tårtor, chokladbollar, mera choklad och ännumera choklad, och allt gjort för hand med kärlek och omsorg. Men tryffeln var nog det som var allra godast och gav mina smaklökar en riktig himmelsk resa, ja det var så gott att man bara blundade och njöt när det lena chokladen smallt sakta i munnen. Och hur järna jag än ville så kunde jag inte äta mera, för nu var det stopp och fullt.
Vi svalde ner all den goda maten och den läckra efterrätten med ett utsökt gott rött vin som var så gott till vad vi än stoppade i munnen.

                                                 
 
Länge och väl satt vi och åt och njöt av alla läckerheter, utsikten och varandras sällskap.

                                      

Och tanken var ju att efter vi ätit så skulle vi förflytta oss till baren och där skulle vi ju dricka sprit och dansa hela natten...........
Men det är dåligt party i oss, och efter att ha ätit alldeles för mycket så kunde vi inte röra på oss, så vi rullade iväg till vårat rum och landade pladask på sängen och där blev vi liggande och kunde inte annat.

                 image47

Någonstans så trodde jag nog att det skulle räcka med att vila en liten stund och sen skulle vi orka partaja......men jag hade fel såååå fel. Vid 23 tiuden kröp jag ner under täcket och somnade som en sten..........Zzzzzzz hahahaha
Party party............

Men i morse så var jag ganska glad över att det inte slutat i baren. Klockan 8 vaknade vi av väckarklockan, och hur konstigt det än kan låta så hade jag en känsla av hunger i min mage och var nu riktigt sugen på frukost buffén.
Och även den var ju så delikat och ljuvlig och jag åt och jag åt. Behöver jag säga att det tog lång tid innan min mage började kurra igen?

Softade en stund på hotellrummet innan det var dags att packa ihop och checka ut.
4000 kr senare så känner i alla fall jag mig väldigt nöjd med denna helg, och jag tycker inte att det blev speciellt dyrt heller, ja hade vi hamnat i baren så hade det förståss dragit iväg ett par tusenlappar till, och det har varit värt varenda krona.

Men nu är man hemma igen och det börjar faktiskt vara dags att tänka lite på detdär som kallas middag, och faktiskt så hör jag ett litet kurr i min mage, har ju förståss inte ätit något sedan frukost.

Kommentarer
Postat av: Den som inte sov så gott brevid din dotter!

Otäcka bilder!!!! Vet du inte att man får faktist inte visa stötande bilder på sin blogg????

2007-12-02 @ 20:19:44
Postat av: Katja

Nu är vi hemma hmm, usch.
Men vad mysigt det låter. När vi är tillbaka i sverige ska vi nog oxå köra på sandhamnssemester. Låter ju såååå smarrigt. Puss gumman och tack för allt.

2007-12-03 @ 10:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0