Trångt i sängen

Ja i morse så var det inte utan att man önskade sig en bredare säng av tomten, våra 160 cm är på tooook för lite när båda barnen vill komma över på natten. Det är ju så att man får plats, men det finns ingen plats att vända sig eller ändra läge. I den ställning man ligger när de kryper ner, i den ställning får man ligga kvar hela natten.
Och blev jag halvt vansinnig när Nickes telefon börja ha konstiga ljud för sig och jag trodde att det var väckarklockan, halvvägs till badrummet inser jag att det inte var dags att gå upp förrän om 30 minuter grrrrrr. Det var Nickes kalender som ville påminna honom om att han har säljmöte i morgon.............Men hallå......Måste den göra det kl 06.00????????????????
I övrigt så flöt morgonen på som vanligt, satt i soffan och mös en stund innan frukost, barnen drack proviva och jag tog en kopp kaffe och så vaknade vi i lugn och ro. Allt gick som en dans tills det var dags att gå och jag hittar Emils fleece fodrade galonisar blöta ihop knölade i en kasse..................Grrrrrrr. Det var hans pappa det som lämnat dom där igår....gissa om jag var arg? En liten stund i alla fall........

Efter denna helg av frosserier så bestämde jag helt enkelt att jag skulle skita i att gå till viktväktarna idag och se hur vågen hånade mig. Det var ett tag sen jag var där, så nästa tisdag finns det inga ursäkter . Men när jag vägde mig hemma så verkade det vara ganska lugnt.

Efter att vi lämnar Emil på dagis så gick jag och Gry hem, hade endel att ta tag i där hemma. Ja lite tvätt fick jag undan i alla fall och lite disk. Men sen när Gry skulle sova så hände det något konstigt, jag somnade!!!!!! Ja innan det var dags att gå och hämta Emil så hann jag i alla fall förberreda middagen, tacolasagne.

Vi gick till kyrkis på eftermiddagen, där var det julpyssel som gällde. Fast mina barn ville bara fika, när de fått lite i magen så hade de lite ro att sitta stilla de med, ja Emil i alla fall. Gry har ju inte riktigt åldern inne för pyssel. Vi gjorde ett fint julkort som en viss moster ska få, och sen tittade Emil på när jag gjorde en fin liten tomte. Och när vi skulle hem så trollade jag fram Emils ficklampa som jag lagt ner i vagnen, gissa om det var kul att fickla på vägen hem i mörkret.
När vi kom hem så var jag lite inspirerad av allt julpyssel så ett par julgardiner i köket åkte upp. Ja nu har jag inga mera julgardiner att hänga upp så de andra rummen får vara utan. En liten tomte jlusstake hittade jag som åkte upp på köksfläkten. Så jag tände lite ljus och hade det riktigt myspysigt när jag gjorde klart maten, och när Nicke kom hem så var det bara att slå sig ner vid dukat bord med tända ljus.

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nej det är ingen vanlig dag,
för det är Maarits födelsedag.
HURRA HURRA HURRA

Kommentarer
Postat av: Katja

Men Nina, julpynt??
Snart fryser väl helvetet till is kan jag tänka mig hehe.
Saknar er redan massor!
Kram kram

2007-12-04 @ 19:51:01
Postat av: Storasyster

Köp en STOR säng. Det hade vi när barnen var små, specialbeställd 200 x 210 cm. Alla vi fem fick plats men självklart vaknade man massa gånger varje natt av en armbåge i kinden, en fot mellan revbenen eller någon som låg och nöp en. Men nu när man inga barn har i sängen så saknar man dom...men allt har sin tid - nu får vi sova hela nätterna bara vi två. Vänta ca 17 år så får ni också det :-)

2007-12-05 @ 13:11:54
URL: http://helenamittilivet.blogg.se/
Postat av: Katja

Meeen, jag får skylla på att jag är sjuk och totalt förvirrad.
Grattis Maarit!!!! Känns bra att fylla 25 kan jag tänka mig :-)
Puss o kram

2007-12-05 @ 20:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0