Trött och frustrerad

Natten blev orolig och fattig på sömn. Gry fick som sagt feber igår igen och har sovit inne hos mig och kastat sig av och an i sin febriga sömn. Och Emil har haft mardrömmar och skrek efter pappa alldeles förtvivlad och grät mitt i natten. Så det är nog ingen som har sovi så bra i natt. Barnen tog tack och lov lite sovmorgon i morse så att jag i lugn och ro fick duscha och dricka lite kaffe så att jag ska orka med hela dagen. Och just nu bara längtar jag tills klockan är 20.00 och barnen sover för natten.

Jag blir fruktansvärt frustrerad och rastlös av att bara var hemma och göra ingenting, jag är inte gjord för att lägga mig i soffan och bara göra ingenting. Det om något får mig stressad, jag vill ha saker att göra och ständigt vara på väg någonstans. Så att ha två sjuka barn är pest och pina för mig. Lite friskluft tvingade jag på dom i alla fall och gick ner till affären och köpte lite mjölk och proviva. Och mina små sötnosar tyckte nog att det var gott att smaka på lite frisk luft, men det var typ vad de orkade med och då åkte Gry vagn och Emil på brädan.

Eftersom det varit direkt katastrof med barnens ätande så frågade jag var Emil kunde tänka sig att stoppa i munnen så fick jag snabbt pizza till svar. YES tänkte jag, vi går förbi pizzerian efter att vi handlat och köper med oss en barnpizza som de får dela på. Trodde jag ja....Dom öppnar ju inte förrän 11.00, och där stod jag och klockan var bara 10.10....Hmmmmm en fryst pizza kanske, så det fick bli Billys panpizza. Och mina, just nu, storätare till barn DELADE på en....I vanliga fall så delar de på en vanlig pizza, ja ja man får vara glad för det lilla och att de faktiskt äter någonting.

Och sen har ju jag och Emil en kamp varje gång när han ska ta sitt penicillin, som han dessutom ska ha TRE gånger om dagen. Men jag har hittat det perfekta lösningen ( ja inte perfekt om man frågar tandläkaren, men perfekt för mig) Funkar inget annat så mutar jag honom med godis, så efter varje gång han tagit sitt penicillin så får han en Marianne godis. Lyckos han som ska ha penicillin TRE gånger om dagen i SJU dagar, det blit fan 21 st Marianne godisar utan att ens vara lördag. Ja nått ska man väl ha för att äta sånt äckelpäckel.


Kommentarer
Postat av: Katja

Hahaha dina barn kommer aldrig vilja bli friska igen. Du tar alldeles för bra hand om dom :-)
Puss

2007-12-20 @ 19:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0