Arga mamman

Grrr morrrr och frääääs.........
Jämt och ständigt denna ilska. Vart kommer den ifrån? Minsta motgång och jag exploderar som en atom bomb. Kan gå och vara jätte nöjd och tillfreds och så räcker det med att jag trär symaskinen fel och det då inte går att sy. Och jag nära på kastar min relativt nya symaskin i golvet svärande och skrikande stormar iväg så mina barn blir alldeles rädda. Ja det var precis vad som hände igår. Och sen låg jag där i sängen och surade och vägrade äta middag......Öhhhh
Nä jag beter mig inte så vuxet alltid, men det är inte det som är problemet. Utan det är all denna omotiverade ilska. Och det är alltid värst när jag är trött. Och just nu känner jag mig såååå sliten och trött, det finns inga reserver att ta av. Och vissa dagar står jag bara inte ut med varken Emil, Gry eller Nicke och allra minst så står jag ut med mig själv. Vill bara stå i ett hörn och skrika så högt jag orkar, och när jag skrikit allt skrik som finns vill jag bara falla ihop i en hög och sova.
Nicke är en sann hjälte som står ut med mig. Och av någon underlig anledning faktiskt älskar mig. Utan dig min älskade Nick vore jag ingenting.
Men det är väl bara att bita ihop och hålla ut. Träffade en annan mamma i dag i affären. Hon gav mig den upplyftande informationen att vid 5 års ålder är barn jätte lugna och fina!!!!!! Håll ut.

Och så var det det där med semester!!!!!!
Jag minns en tid då semester var sena kvällar med efterföljande sköna sovmornar. En lat dag på stranden med en bra bok i handen.
Vissa ändringar har infunnit sig. Semester för en småbarns mamma innebär att ALLA helt plötsligt ska vara hemma, inget dagis och inget jobb för mannen. Barnen KRÄVER aktivitet och vuxna önskar sovmorgon, det går inte att kombinera. För mig innebär semester mera jobb mindre sömn och en MYCKET argare tillvaro. Så är det att vara föräldra ledig jobb dygnet runt och året om. Oj vad jag längtar efter att få sova en hel natt och få en sovmorgon på det.


Fast idag har jag åter igen samlat lite vuxen poäng. Har varit ute i skogen med min familj och plockat blåbär, iklädd mina fina röda gummistövlar....Raffigt!
Försökte få Emil att plocka lite, men han tyckte att det var bättre att äta bären ur min hink. När jag sa att han fick plocka sina egna blåbär gick han och försökte få Nicke att plocka åt honom. När inte det heller gick ställde han sin tomma hink brevd min fulla och tittade med hundögon på mig och sa: Mamma hälla. Och ville därmed att jag skulle hälla över mina bär i hans hink. Det slutade med att vi fyllde Emils hink med vindruvor!!!! Och han sa att han hade plockar grönbär.
Sen gick vi hem och gjorde en blåbärspaj med 3 dubbel smuldeg, mumsigt värre.

Kommentarer
Postat av: Moster Majamia

Gulle! Plockar grönbär...

2007-07-05 @ 00:33:16
Postat av: fååågelbaaajs

Haha vilken liten sötnos. Mamma hälla...smart kille det där.
Japp, nu har jag hittat din blogg :-) Mycket trevligt. Även om vi ju faktiskt hinner chatta lite då och då. Kram gumman

2007-07-05 @ 11:32:51
Postat av: Maarit

Ja så länge du slänger symaskiner i golvet och tjurar utan mat är det ok! Men om du börjar slänga ungar i golvet och slutar ge dom mat så är det värre!!! Arg har du varit sen du va liten om jag inte minns fel.

2007-07-07 @ 23:49:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0