Åter i verkligheten!

Jahs så var semestern slut för denna gång och det var väckarklocka, jobb (för Nicke) och dagis. Och givetvis så var det klar blå himmel och gassande sol.
Morgonstöket gick som en dans, barnen var snälla och på gott humör, mamman var snäll och på gott humör och pappan var snäll och på gott humör trotts att han skulle till jobbet. Emil tyckte nog att det var skoj att komma tillbaka till dagis efter fem veckors sommarlov, fast Gry var inte lika förtjust i att Emil försvann, stackarn hon är inte hel utan sin bror.

Själv tog jag en låååång promenad innan jag gick till Stinsen där jag skulle möta Maarit och Hanna, vi strosade runt i affärerna och sen svullade vi i oss sushi, vad annars i Hannas sällskap. Smask och rap vad det var gott.

Emil blev eld och lågor när Hanna och Maarit var med och hämta honom, och Gry blev eld och lågor när hon fick återse sin kära bror efter sååååå många timmar. Och i det sällskapet så bara måste man ju gå och äta mellis på Figges, resten av eftermiddagen avnjöt vi i den soliga lekparken. 

Ja det låter ju som en alldeles vanlig dag i mitt liv, fast en dag med guldkant med tanke på det trevliga sällskap jag hade.

Kommentarer
Postat av: Maarit

Tack själv för idag! Är helt slut efter all friskluft. Man har ju knappt varit ute nått i sommar så det blev en mindre överdos av sol idag.Och så en stooooooor kram till Katja från mej.

2007-07-30 @ 22:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0