Egen tid. Del 2

Vilken perfekt lösning på dagen det blev. Nicke far till Rösjön med barnen tillsammans med Lingemarks och jag åker iväg för att ha en dag i lugn och ro för mig själv.

När jag kommer till bussen har den gått för 2 min sedan! Och nästa kommer om 28 min!!!!!! Jaha ska man stå och vänta eller????? Nääää jag går en bit tänker jag, och innan nästa buss hunnit åka från Edsberg har jag hunnit till Sollentuna centrum. Och det är ju där jag ska göra mitt första stopp.
På hälsokost affären har jag länge sneglat på ett par snygga sandaler och tänker att NU ska jag köpa dom. För sent! De är slut och finns inte mera. Jaha men hur svårt kan det vara att hitta ett par andra fotriktiga sandaler som är snygga!? Ja tydligen hur svårt som hellst.
Lägger sko köpandet åt sidan ett tag och går till frissan. Där var det helt tomt och det var bara att sjunka ner i stolen och bli ompysslad, ser fram mot en skön och lugn stund när någon pillar i mitt hår. Men oj vad hon pratade.....Oavbrutet om allt och ingenting. Hon var visserligen rolig och trevlig, men jag längtar ju efter tystnad. Ja ja jag fick mig en del goda skratt i alla fall.
Efteråt tar jag pendeln (Jaaaag åket pendel tåg jag är en loooser baby jag har inget körkort) in till stan. Nu är jag på jakt igen efter ett par sandaler. Alla sandaler i flip flop modell har bara massa paljetter och snäckor och tjafs på sig....ur fult tycker jag. Jag vill ha ett par svarta enkla flip floppare som är snälla mot mina fötter. Hittar ett par svart vita som är snygga, men fanns de i min storlek eller????? Nä självklart inte. Det slutade med ett par ecco sandaler. Präktigt värre!

Mötte Maarit och gick för att SVULLA sushi buffè. Oj vad det var gott, tänker inte ens berätta hur många bitar jag åt.
Sen gick jag och Maarit och mös runt på stan och shopa lite, och hon har idag köpt sin första döskalle tröja. Grattis Maarit till denna fantastiska bedrift.
Solen och värmen gjorde mig lite törstig och jag och Maarit får den briljanta idén att köpa en varsin STOR päron milkshake!!!!!! Det blir man inte mindre törstig av och dessutom blir man alldeles illamående. URK!

Och nu är man hemma igen med sina skrikiga och bråkiga men ganska rara barn. Ska rymma ner till affären tror jag, Provivan är ju slut!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Stora Syster (inte fullt lika gammal och vis som somliga..)

Jag tycker det är fånigt med sushibuffé. Jag tycker att blodpudding är mycket bättre! Och nyttigare.

2007-07-03 @ 01:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0