En dag på stranden

Idag var det första gången denna sommar som jag tillbringade på stranden, en skön och solig dag som var lagom varm.
Jag, Nicke och barnen plockade upp moster Maarit vid 11-tiden, köpte med oss lite pizza och hade en pizza picnic på Ängbybadet, Bromma. Vilket härligt ställe, två rejäla stränder med sandbotten, gungor, lekplats och massor av bryggor och mycket plats i skuggan. Och eftersom det är så stort så får man aldrig kännslan av att det är mycket folk där....förrän man ska köpa glass och hamnar sist i glass kön. Men då kan man göra som vi gjorde, gå till campingen några hundra meter längre bort och köpa sin glass. Där var det bare 2 stycken glassköpare före.
Och för den som ännu inte fått den äran att bli förälder så har de en himla svängig after beach där vart glass kön var så lång. Med dunka dunka och sprit i alla former, det hade inte dragit igång än medan vi var där. Men jag såg på afficherna att det minsann var Bad influence som skulle spela. Och minnena drog mig tillbaka till Gotland i sällskap av Maarit för en härrans massa år sedan. Jag minns musiken och jag minns spriten och för ett ögonblick så önskade jag att jag fortfarande var 25, men så minndes jag även dagen efter kvällen före och var ganska nöjd med mitt liv som det är nu.

Jag badade....nästan. Var helt säker på att jag nog skulle klara det, för så kallt var det faktiskt inte. Men när jag kom ut så att vattnet gick upp till låren så tog det stopp. Nä badkrukan klarade det inte, jag nöjde mig med att bada benen lite. Gry blev som galen bara hon såg vattnet, och Emil höll sig som vanligt i vattenbrynet och grävde, byggde och vattnade med sin vattenkanna. Han gick även och vattnade ett gäng killar som låg och sola i sanden!!!!!!!

Väl hemma igen så höll alla på att bryta ihop av hunger....samtidigt. Nu var det brottom att få fram maten på bordet.

Jag är lite stolt över mig själv, på måndag far vi upp till Norrland, och redan idag har jag tvättat klart allting. I vanliga fall så brukar det alltid komma som en överraskning att man ska åka i morgon. Men denna gång är det precis som om jag vet i förväg att vi faktiskt ska åka på måndag, jätte konstigt. Ja jag ska nog hitta något annat som rör till alltihopa innan vi kommer iväg.
Och det är någon elak jäkel som kommer hem till mig och flyttar runt på mina saker. Så fort jag vänder ryggen till så försvinner grejjer, de ligger aldrig där de ska och jag får tillbringa massor av onödig tid till att leta. Vem du än är SLUTA genast att flytta runt på mina saker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0