En ny dag!

Ja tänk det blev en ny dag även denna dag.
Vi har faster Mia på besök, Nicke och Emil var och hämta henne vid flyget igår kväll. Och Gry blev alldeles till sig när hon klev innanför dörren.....tror fortfarande att mina barn vill adoptera henne som ny mamma!

Vi tog en tur in till den stora staden Stockholm, och vi lämnade bilen hemma och åkte kommunalt!!!!! Kors i allsin dar! Tall ship race går av stapeln vilken dag som hellst så stan var full av stora häftiga båtar, och jätte mycket folk. Känndes ganska praktiskt att knöka sig fram med stora dubbelvagnen just idag hehe (den gör ont att få på smalbenen) . Som sagt det var tok mycket folk så man hade knappt tid att se sig runt omkring för man hade fullt upp med att se vart man satte sina fötter, men en skön promenad fick vi i sommar Stockholm. En liten ilsken regnskur skvätte stora blöta droppar på oss, och lagom tills vi fått på regnskydd och fått fram paraplyer så var det över, sen kom solen tillbaka. Det snopna för Emil var att han just hade somnat. Tänk dig själv att du just har fallit i skön sömn och drömmer gott och då helt plötsligt börjar någon skvätta kallt vatten på dig, nä inte blir man så glad då inte. Men tids nog somnade han om igen och då sov han som en sten. Vi jobbade oss mot Gallerian där vi bestämmt träff med Hanna och Maarit över en stoooor smarrig youghurt glass. Mmmmm mums vad gott det var, men en stor päron youghurt glass är liiite för mycket och ett illamående kommer smygande som ett brev på posten. Ja den var ju i alla fall fettfri så man behövde ju inte ha dåligt samvete över det illamåendet.

Jag lurade med mig Hanna och Maarit hem till Sollentuna på middag, gjorde en jätte god tortilla lasagne. Det var då försvinnande gott att vi skrapade rent. Hanna och Maarit hade igentligen tänkt gå på bio men de blev kvar här och busade med mina små söta trollungar. Sorry om jag sabbade era planer!  Men Emil var glad över att ha dom här (ja Gry också förståss), han grät alldeles förtvivlat när de gick och skrek: Emil vill följa med. Ja vi får helt enkelt försöka ses igen innan Hamse Bamse far hem.

Kommentarer
Postat av: katja

Herregud människa vad mycket du hinner skriva när du sätter igång. Men det är bra, då har jag mycket att läsa hehe.
Ja, i bajsets underbara värld är man nu hahaha....skulle inte vilja byta ut det för allt i världen :-)
Saknar er dock massor just nu. Det kommer i vågor och av nån anledning skulle jag kunna ge mycket för att ha mina vänner här! Puss o kram gumman ( o extra till maaaaaaarit såklart oxå )

2007-07-29 @ 18:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0