Norrlands trippen

Jaha nu börjar semestern att närma sig sitt slut, kan knappt begripa att Emil har haft sommarlov från dagis i fem veckor redan. Det var ju alldeles nyss han var där! Fast det är inte utan att jag tycker att det ska bli lite skönt att få återgå till vardagen, Nicke till jobbet och Emil till dagis och så får jag i alla fall några minuter över till mig själv...kanske. Ja det är tufft att vara ensamstående 3 barns mor!!!! *S*

Men det var Norrland jag skulle berätta om.

Vi tog 2 dagar på oss att fara upp till Storskog, Tärnaby. I Sundsvall stannsde vi för natten och sov på hotell. Och det här hotell sovandet hade ju jag sett fram mot. Få mysa lite på ett trevligt hotell och få allt serverat. Frågade Nicke när vi skulle vara framme, i fall det skulle bli någon tid över att gå på stan lite. Han ser lite besvärad ut och erkänner att eftersom han inte gjort som jag sagt, dvs bokat hotell i tid, så var scandic i centrala Sundsvall fullbokat. Så vi skulle bo på ett hotell strax utanför. Jag var så arg att jag koka, men höll låg profil och tänkte att det blir säkert jätte bra i alla fall. Och det var ju ändå ingen idè att bli så värst rasande för det skulle inte bli mindre fullbokat för det, ganska vuxet tänkt av mig om jag får säga det själv.
När vi kommer fram till vårat fantastiska hotell så visade det sig att det ligger mitt i ett industri område!!!!! Förståndig nog som jag är så blir jag inte arg utan ser det komiska i det och börjar skratta och på skämt säger jag: Ja nu fattas det bara att vi får ett sunkigt rum med en bäddsoffa och en hård britts att sova på.......Det skulle jag INTE gjort, jag borde veta att man inte skojjar om sådant man inte vill ska ske (eller vad säger Maarit om det?).
Vårat rum ligger längst ner längst bort, och när vi kliver in kan vi inte annat än gapa....En enkelsäng och en sunkig bäddsoffa!!!!!!!!! Och vi hade bokat ett rum för 2 vuxna och två barn! Jaja finns det hjärte rum så finns det stjärte rum. Men i fortsättningen så är det jag som bokar hotell.
Ja hur trist hotellet än var så var servicen kanon och maten smaka fint, t.o.m ett glas vin slank ner. Vi hade riktigt trevligt, men sen hände det något med mitt humör och jag blev sur som ättika och det höll i sig.....länge. Minns inte ens varför jag blev sur längre, men det var väl något som inte passade fröken surpuppa.

Slutligen kom vi i alla fall fram till Storskog. Där var vädret på topp, +12 grader och regn, kan just inte bli mycket bättre på semestern. Tack ock lov så höll inte regnet i mer än en dag, ja en och annan skur åkte vi ju på då och då, men mestadels så var vädret strålande.
Och sen var det myggen, ja de var det gott om. Fast det var bara första dagen jag blev hysterisk på dom och sprang in sen vande man sig vid att ha dom surrande omkring sig. Smorde in mig från topp till tå med myggmedel så de tyckte nog att jag luktade pyton.

Vi gjorde en dags utflykt till Norge och åt semesterns dyraste lunch, en hamburgare, strips och läsk kostede sköna 120 norska kronor, som hittat! Så vi tog två plus en hamburgare och en korv, ja man får passa på när man får ett så bra pris.

Vi hade från början bara tänkt att stanna i stugan i ett par dagar och sen fara ner till Vännäs till svärmor. Men vi hade det så härligt där uppe och mådde så gott av fjäll luften så vi blev kvar där hela veckan, och svärmor kom ju dit. 
Emil hjälpte farmor och K-G att skotta och köra grus, mekade skoter med pappa, var med ut och fiska och mådde som en prins, och Gry hon älskade att vara där uppe hon med.
Vi var till gränsmarknaden i Tärnaby och köpte glökakor så det räckte och blev över.
Så i Vännäs var vi bara en natt innan vi for hem. Åhhhh vad det är drygt att sitta så länge i bilen, men tillslut var vi hemma och barnen hade varit så duktiga.

Så visst känns det lite konstigt att återgå till vardagen på måndag igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0