Tillfälligt avbrott!

Vi har haft VIRUS i våran lilla älskling!!!!!!! Men efter mycket pysslande, knattrande och gullande, för inte tal om all kuckelimuck medicin (till oss då´rå) så är våran lilla dator igång igen. Ja den säger att den är liiite hängig fortfarande, den är förmodligen av manligt kön........

Jaha vad har hänt sen sist då???????  *totalt mörker infinner sig i min hjärna*  Har upptäckt att jag har ganska taskigt närminne nuför tiden, bör man bli orolig.....
Ja idag är det i allafall söndag, då borde det varit lördag igår.  (Publiken reser sig och jublar: BRAVO NINA!!!!)
"Faster Mia" har varit här i helgen, och vi har varit och hälsat på "Moster Maarit" också, ja det är väl bäst jag tar det från början.

FREDAG: Hela familjen ska åka och hälsa på Maarit, leka i hennes bus kul lekpark som har en barnbassäng. Vädret är sådär lite halvdant men det duger, vi är inte så kräsna. Gör lite fika och går till lekparken. Emil är en riktig badkruka medan Gry är en badnymf. Emil står mest på kanten och plaskar lite med händer och fötter i det iskalla vattnet, medan Gry plaskar runt för fullt med Maarit. Det finns en viss mamma som också är badkruka.....
Fika dags, jag är sååå kaffesugen. Maarit har köpt Ballerina buffins dagen till ära. Åhhh vad det ska bli gott. Häller upp en kopp kaffe och konstaterar att Maarit har gjort (somvanligt) odrickbart kaffe, blaskigt och fullt av sump. Äh tänker jag en muffins blir bra....men vänta ....den är ju oätlig! Den smakar ju PYTON. Jaha det var den fikastunden det. Så kan det vara, ja det var väl tur jag slapp de kalorierna, äh ville ändå inte ha.
När Nicke hämtat Mia och vi ätit lunch så var det dags att ta sig hem. Ungarna var överlyckliga för att ha Mia på besök så gissa om det var lätt att få dom i säng?!?

LÖRDAG: Planen från början var att fara ut till Taxinge slott, men vädret var ännu värre idag, typ regn..... Så vi tog till plan B. Lasse Åberg museèt i Bålsta. Helt fantastiskt roligt, där blev man barn på nytt. Vet inte vem som hade roligast i Trazan kojan. Nicke hade det ganska fnissigt när jag åkte i banan-rutsh kanan kan jag gissa (HÄR E DUNDERKLUMPEN...) Och ett fint familje foto blev det på oss sittander på Trazan och Banarnes djungel-tandem cykel.
Vi hade siktet inställt på en mjukglass i vaxholm efteråt men trdde inte det skulle vara så mysigt att stå där på kajen i regn och blåst. Så gott är inte mjukglass......Så det blev kulglass i Täby centrum.
Och eftersom det var Lördag måste ju dagen avslutas med en riktig svullar middag och massa godis och en bra film.

SÖNDAG (idag): Trazan Apanson på tv......Kan knappast bli bättre start på dagen. Tyst nu ungar mamma vill se barnprogram....Emil och Gry SLUTA hoppa farmför tvn mamma vill titta.
Mia far hem....barnen gråter....de vill nog adoptera henne som ny mamma.........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0