Äntligen måndag

Ja äntligen var det måndag och dags för dagis, tror att Emil längtat lite. Killen har varit ledig så länge nu att han var t.o.m lite blyg när vi kom, men det gick snabbt över och han rejsade ut på gården med sina kompisar.

I morse var det som vanligt heeeelt galet och upp åt  väggarna innan vi kom iväg, hittade ingenting och allt låg överallt men mest ingenstans. När jag slutligen inte ens hittar min plånbok så började jag att puttra ganska mycket, och då hör jag Emil säga lillgammalt och snusförnuftigt:
-Mamma försök att inte bli arg nu.
Mitt puttrande kom helt av sig och jag bara log åt min kloka son, och lovade att försöka att inte bli arg.
 
När vi väl står där och är så gott som påklädda så kommer jag på att jag inte gjort i ordning någon lunch till mig och Gry att ta med. FAAAAAAN! Jaja jag får gå och köpa mig sushi då tänkte jag och kanske lite pannkakor till Gry.
Vi sticker iväg i alla fall och lämnar Emil och sen går vi till affären och upptäcker att de har INGEN sushi idag....GRRRR. Det fick bli en av viktväktarnas nya färdig mat i stället, och kalkonbröst med ris var helt ok.

På öppnis var det full rulle, och alla små flickor var sååå söta, för just idag var det nog stora klänning måndagen.  Under sångstunden så gick Gry runt och skrämde alla med en stor spindel som hon satte på handen, jätte kul tyckte hon, och ja vi andra med för den delen.
Det blev en promenad i solen efter att vi ätit lunch och sen gick vi och hämtadfe Emil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0