Bara 117 miljoner........

Uuähhhh.....jag är ju helt felinformerad, drömvinsten som jag tänkte vinna på onsdag är ju bara på 117 miljoner kronor.....Buhuhu det räcker ju ingenstans........Nä då tror jag att det får vara!

Idag var det dags för fotografering igen, denna gång var det på öppnis.
Emil var ledig från dagis så att vi skulle få oss ett färskt syskonkort att förgylla våran vägg med. Kan ju säga att barnen var ju inte jätte sammarbetsvilliga men efter ca 354 kort så fick vi till ett hyfsat, dock inte i samma klass som förra årets foto, men det duger. Ja vafan det är ju mina vackra barn så det kan ju inte vara annat än fint.
Emil och Gry ville ju inte gå därifrån när det var klart, och jag förstår dom. Vi stannade en stund och lekte lite och så tog vi en fika innan vi gick hem. Köpte med mig sushi till mig och Emil käkade köttbullar, Gry stod över lunchen då hon somnade i vagnen på väg hem.
Emil vart lite avis på att jag åt med pinnar det ville ju han med, så det var bara att plocka fram ätpinnar till honom med. Och han var ganska fiffig på det, maten han inte kunde klämma fast spetsade han.
När Gry vaknat och satt och käkade lunch så plockade Emil fram pinar till henne med, jisses vad skoj det var, även hon fattade att man skulle äta med dom. Ja de har väl sett sin mamma ett antal gånger leka med pinnar i maten.

Igår när vi var och handlade på ICA MAXI så hade de börjat få in lucia grejjer. Då vi inte kunde bestämma oss om Emil skulle ha pepparkaksgubbedräkt eller tomtedräkt (nån jävla stjärngosse med dumstrut är inte att tänka på) på lucia så köpte vi båda två. Och så blev det lite tärneljus att lajja med i mörkret, sånt måste man ha. Men lucia krona skippade vi, än är barnen för små...fast det skulle väl vara om jag skulle smyga omkring här och lussa förståss,.....hu hemska tanke, snacka om ett skräckfyllt uppvaknande för min familj.......Men vi hittade inga dräkter till Gry, flick dräkterna fanns bara från stl 92 av någon mysko anledning. Och Emils gamla pepparkaksdräkt har jag gjort mig av med av någon märklig anledning.

Nu ska jag hoppa in i duschen (nä Maarit jag ska inte hoppa, jag vet att jag kan göra mig illa då) för jag är full av gammal äckel svett sen jag var ute och gick för en stund sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0