Det var den helgen......

Ja så sitter man här nu och det är söndag kväll, och man undrar vart helgen försvann.......
Fullt program har det varit.
Mamma fyllde 70 i lördags och då var det förståss kalas i stora mått.
Våran plan var att fara direkt efter frukost, och det gjorde vi..... Men jag undrar vad det var som hände när klockan helt plötsligt var 11.30 innan vi kom iväg. Vi mös runt här hemma och fixa och donade på, ja det blir väl så när tjejerna i familjen inte har någon glasklar plan om vad de ska ha på sig.....Ja för då måste vi ju gå igenom hela garderoben, först mor och sedan dotter. Och det kan ju vem som hellst förstå att det kan ta lite tid.
Ja hur som hells så kom vi iväg. Och från att vi kom tills att vi åkte igen så satt vi och åt!!!!!!!!!!!! Det var mat i långa rader (femtielva olika rätter), det var ficka av alla sorter och sen var det godis i drivor, så det tog ju sin lilla stund innan man betat sig igenom allt. Gott var det och illa mådde jag efteråt, men det kan det ju vara värt.

Det tog sin lilla stund innan barnen kom till ro och kunde gå i säng när vi väl var hemma. Och sen gjorde det ju inte saken bättre att Emil fick urtikaria i nacke och rygg som kliade så han höll på att gå i bitar. Så det gjorde ju att jag inte vågade stoppa honom i säng i fall att det skulle bli värre när han sov. Så det fick bli en dusch för barnen och lite till lek. Och när dett gått en timme sen det blossade upp och det inte blivit värre så var det natti natti. Vet inte vad det var som gjorde att det blev en reaktion, minutrarna innan så åt han pez godis, kan ju varit något lukt, färg eller smakämne han reagerade på, förmodligen kommer vi aldrig att få veta.

Och i morse (läs mitt i natten) ringde min väckarklocka och jagade iväg mig till jobbet. Fast det var mitt sista arbetspass för det här året, nu ska jag inte jobba något mera innan  februari och det är dags att börja jobba på riktigt. För den här tiden som är kvar ska jag bara vara mamma ledig och ta tillvara på tiden som aldrig kommer igen.

Det blev ingen drömvinst igår heller, men åter igen vann jag 22 kr...........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0