En alldeles underbar dag

Ja idag har det varit en näst intill perfekt dag.
Vädret var inte på topp direkt på morgonen, men allteftersom timmarna gick så piggnade även vädret till. Och när vi gick hemmifrån strax efter 10 så hade det slutat regna och det var +10 grader....och bättre skulle det bli.

Eftersom Emil och Marcus hade så himla kul ihop igår så bestämde vi att vi skulle ses idag igen. Så när vi morgon myst klart och kommit i ordning så tog vi en promenad hem till Elisabeth och hennes killar. Och hela vägen gick Emil och berättade om alla häftiga leksaker som Marcus har som han skulle leka med. Och han visste precis hur vi skulle gå och vart vi skulle svänga för att komma fram. Och väl framme så såg jag knappt skymten av honom då han roade sig kungligt i Marcus lekrum. Och lille Filip var vaken så man fick gulla lite med honom med, men nä Katja, där finns inget som hellst bebissug!!!!!!! Bebisar är jätte fina och underbart söta men jag har gjort mitt.

Barnen lekte och hade jätte kul och sen blev vi bjudna på lunch, jätte gott.
När vi käkat så tog jag med mig Emil, Marcus och Gry ut så Elisaberh fick amma Filip och söva honom i lugn och ro innan de också kom ut. Och ute hade det blivit en klar och solig höst dag, ja man var tvungen att ta av sig jackan t.o.m.
Killarna roade sog med att cykla järnet fram och tillbaka genom en stoooor vattenpöl, gissa om det var skoj. Sen hjälpet de Elisabeth att kratta ihop en stor lövhög på tomten. Men när det var färdig krattat så tyckte ju de att det bara var början.....det var ju nu det riktigt roliga börja, att kasta sig i högen och sprida ut alla löven igen!!!!! Ja jag tror nog att det är någon som får göra om hela krattningen!
Tillslut gick Emil till vagnen och säger lite ynkligt:
-Jag vill sova nu, var är tutte och snutte.
Ja i normala fall så hade han ju sovit för länge sedan, men jag tänkte att han skulle få köra på tills han stupade. Och ca 2 minuter efter att jag satt han i vagnen så sov han.
Klockan var väl runt 15 när vi sa hejdå och jag gick på en liten promenad medans barnen sov.

Och det var väl tur att de sov så sent för hur skulle de annars orkat vara vakna ända tills mormor och morfar kom.
Så nu är jag en lycklig ägare till en femte barnvagn!!!!! Riktigt snygg och barnen slogs om att få provsitta den, ja de varkade gilla den.
Helakvällen har jag gått här och varit lite sugen på choklad och tänkt att det brukar ju mamma och pappa alltid köpa med sig från båten. Och jag tänkte som så att jag skulle trycka i mig allt på en gång....Men vad händer....De har inte köpt något godis till mig!!!!!!! Jämmer och elände......Och det värsta av allt är ju att om jag inte minna helt fel så sa jag åt dom sist att jag inte ville att de skulle köpa med sig godis till mig.....Grrrrrr mamma har väl aldrig gjort som jag sagt tidigare, var hon tvungen att göra det nu??????
Ja så det blev ett päron och ett äpple skivat i småbitar tillsammans med lite päron youghurt i stället för godis. Bra mycket nyttigare men hur jävla kul var det?????????????????

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad kul med en till barnvagn. Vet precis hur det känns hehe. Dock är gratis godare :-)

Kom ihåg att inte göra misstaget som min mamma gjorde och säga att du inte vill ha några julklappar....

2007-11-01 @ 22:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0