En kväll med brudarna.

Ja så fick man sig lite fredags-kvälls-permis igen. Och givetvis så valde jag att tillbringa tiden tillsammans med Katja och Cissi. Och vi hade så kul att jag fortfarande idag har skrattkramp i magen.

Eftersom Nicke hade tidig fredag så kom jag iväg redan vid 13-tiden, mötte upp Katja och Cissi i Mörby centrum och så började vi med en fika och lite shoping. Ja vi satt ju mest kvar på fiket förståss och fnittrade och skrattade så det ekade över hela centrumet. Det var mycket skvaller som skulle uppdateras.
Och eftersom Katja gift sig, fått barn, fyller år nästa vecka och är min bästa vän som dessutom bor på Madeira så krävdes det ju en väl genomtänkt pressent. Och jag grubblade och funderade länge, stötte och blötte och tänkte så det knaka. Och så plötsligt en kväll kom jag på det, självklart skulle jag ju köpa ett Pandora smycke till henne. Så det blev ett halsband på läderrem med silver beslag med 4 st pandora berlocker, en bröllopstårta för vigseln, en liten pojke för att hon fått Gabriell, en groda för att det var från mig och ett hjärta för att det är just hon som fyller år.
Ganska fyndigt och jag tror hon blev riktigt glad över det.

När vi fnissat och flamsat klart i Mörby så for vi vidare in till den stora staden Stockholm. Och vi var smarta nog att bestämma innan vart vi skulle så att vi slapp driva runt på stan i blötsnö och inte veta vart vi skulle. Men det tog ju sin lilla tid innan vi bestämt vad vi skulle äta. För på frågan vad vi ville käka svarade alla tre: Ingen aning.... och ingen av oss visste vart de serverade det. Men tillslut kom jag på den briljanta idén att vi skulle gå på Wok house, mycket och god mat till en billig peng.
Maten är billig, ölen är löjligt billig men det är vinet de får in pengarna på........Och gissa vad jag dricker? Nä jag dricker just inte öl så det blev dyrvin för mig, men det drabbar ju ingen fattig. Och nä dyrt är det ju egentligen inte, men om man jämför priserna på t.ex öl som kostar 29 kr, och drinkar som kostar 65kr så kännde 52 kr för ett glas rött ganska mycket. Men det är det ju förståss inte.

Ja vi fortsatte som vi börjat...d.v.s satt kvar! Maten var ofösskämmt god och vinet slank ner, ja både ett två och fyra glas. Men vid 22-tiden hände det något med Wok house, från att varit en familje restaurang med thailändsk inredning så blev det ett öl hak för 17-18 åringar med max volym och genast så började vi känna oss lite gamla och knarriga och började leta våra rollatorer och hörapparater. Vi satt kvar en stund till innan vi gav upp då det inte gick så bra att prata med varandra i det höga musiken (tantvarning på hög nivå).
Men vi ville ju inte gå hem så vi gick vidare, men eftersom det var lönings fredag så var det mycket folk på stan och det var kö in överallt så landade vi på Radisson sas hotellbar, där hittade vi en soffhörna som passade oss perfekt. Gick till baren och inhandlade kvällens sista (som tur var) glas vin och inser snart att jag kommer att få betala 75 kronor för det glaset!!!!!!!!! Ja det var det värt för det smakade jätte gott, men som sagt det var tur att det var sista anhalten innan det var dags för hemgång, för plånboken började vara bra tunn nu.

Vid 01-tiden kom jag inramlande hemma och tyckte att jag smög in tyst och stilla, men det lät mera som en hel elefanthjord tydligen och jag levde om och hade mig......Ja ska väl erkänna att jag var ju inte helt nykter.......*S*
Och om inte annat så fick jag känna av det idag när barnen väckte mig vid 7......Huuu så illa jag mådde, va ju sjuuuuuuk urk! Nä jag var verkligen inte tarzan idag, men är man kung på natten så får man lov att vara kung även på morgonen för Nicke skulle åka iväg med jobbet. Så det var bara att masa sig in i duschen och ruska liv i sig.
Men det var värt precis allt illamående för jag hade så himla tokroligt igår och jag skulle göra om det bums.

Nu är Maarit här och förbarmar sig över mina kära barn, och vi har varit ner till affären och köpt lördagsgodis. Så just nu kan det inte bli mycket bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0