Julklappar

Då var fårets första julklappar inhandlade trotts att det inte ens är december....konstigt! Ja det känns ju fortfarande lite ovant det här med julklappar då jag inte har pysslat med sånt på bra många år, men när Emil föddes så var man ju illa tvungen och julen smög sig på även i mitt liv.
Det blev ett par "nyttiga" klappar i alla fall, en varsin fjällräven mini-konken, kunde inte riktigt motstå dom för de var ju så gulliga.

Har inte varit helt piggelin i dag, är snorig och så har jag tappat rösten. Det bara kraxar om mig när jag försöker prata och Emil börjar nästan fnissa när jag skäller på honom, för jag låter ganska rolig. Egentligen borde jag försöka vara tyst och vila mina stämband, men det är inte så lätt.
Fast tack ock lov så känns det i alla fall som om min förkylning nått sin kulmen och är på väg tillbaka nu. Så jag slipper ligga golvad på Sandhamn i alla fall.
Man har ju inte så mycket val när man har små troll att ta hand om, det är bara att bita ihop och låssas som om man är frisk. Jag har ju inte så mycket val, de behöver ju mat och underhållning, de skiter ju rätt bra i om jag är sjuk. Men jag är väldigt glad för att de valde att sova ända till 7.30 i morse, så att man fick lite sovmorgon i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är duktig du, själv har jag inte ens börjat tänka tanken på några julklappar..
Men granen pryder sin plats i alla fall, alldeles nyklädd och tjusig (dock i plast men what the heck man kan ju inte ta i allt för mycket)
=)

Ditt inlägg på min sida var klokt och jag ska göra precis det du sa, förlåta, glömma och gå vidare.. Man har som sagt perioder (korta eller långa) då man har svårt att komma ihåg allt och alla man "borde" höra av sig till, samt om det gått 2 veckor eller 2 månader sen man hördes senast, just nu är jag glad om jag minns vilken dag det är samt om det är morgon eller kväll.. *s*
kram

2007-12-01 @ 19:24:20
URL: http://veela73.blogg.se
Postat av: Sofie Mattsson

Hej Tjejen.
Ville bara skirva och säga att det var trevligt att träffa dig på Katja och Fredriks bröllop! Och se nu till att bli med i klubben för oss som är Gifta snart!! ;-) Den klubben är helt klart värld att bli medlem i!!
Och du är sååå Välkommen.
Hoppas du/ ni haft en härlig första advent!
Kram Sofie

2007-12-02 @ 16:12:47
Postat av: Nina-Pina

Visste väl att du är nästan lika klok som jag Jenny! *S*

Och tack det samma Sofie. Jo jag hoppas att jag snart får bli med i gifta fruars klubb, det är bara lite pengar som saknas så är det fixat *ler*
För jag har ett väldigt bra exemplar som jag gärna vill ha som make!

2007-12-02 @ 16:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0