Julpynt

I år smyger sig julen på lite i förtid här hemma, anledningen är ju förståss att vi inte är hemma i helgen då det i vanliga fall brukar åka fram (om det åker fram). Och för den som missat vart vi är så kan jag ju berätta att jag och Nicke kommer att spendera våran tid på tu man hand ute på Sandhamn. Bara han och jag, julbord, sprit och ett hotellrum.....say no more!

Men nu har alltså julen smugit sig på, det var Emil som bad så fint om att vi kunde väl hänga upp stjärnorna i fönstret efter att vi gått runt ute idag och tittat på andras juldekorationer på väg hem i mörkret. Fast han tycker nog att vårat stjärndrapperi är lite mesigt och tråkigt, för det varken blinkar eller spelar......Nä tack sånt är jag mycket allergisk mot, jag kan sträcka mig till att köpa ett sånt där istapps drapperi och hänga på balkongen.
Vi upptäckte nu att det var några lampor som rykt i drapperiet och då är ju förståss frågan......ska man leta och köpa nya lampor eller är det helt enkelt så att det går fortare att köpa nytt????? Ja det är ju frågan det!

En julstjärna i fönstret inne hos ungarna och en el adventsljusstake i vårat sovrum samt i köket, tänk om det ändå kunde räcka med det. Våran såndär adventsljusstake med 4 ljus i som man tänder ett för varje advent står färdig och klar att plockas fram 3:e advent, för längre än så kom vi inte förra året. Den står där klar med mossa och allt i ett köksskåp, ja vi orkade inte ens packa ner eländet, vid påsk slängde vi in den i köksskåpet och där har den sen stått, känns som att den får stå kvar där.......

Annars så har det varit en bra dag idag, bortsett från att jag är förkyld och har mens förståss, så visst har jag känt mig ganska eländig och ynklig då och då, men det är inte värre än att lite kuckelimuck medicin gör susen.....så mot soffan........................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0