Morgon sega.....

Inte spelar det någon roll att vi vaknade och gick upp nästan en timme tidigare än vanligt i morse, vi blev tooook sena i alla fall, ja t.o.m senare än vanligt. Sneglade på klockan och insåg att den var 9.00, Emil ska vara på dagis då, och där stod vi kvar hemma och hade inte ens börjat klä på oss. Och ta på bångstyriga barn overall gör man ju inte på en handvändning!!!!!! Hatar vinter och längtar tills det är varmt och sommar igen. Och vad hjälper det att jag snyggt och prydligt lägger fram alla kläder som ska på kvällen innan då lilla Gry kommer och river runt och bär iväg på allt i alla fall. Och nu var Emils ena vante som bortblåst, förmodligen ligger den i lekrummet någonstans. Fick rota fram stora vant förrådet och Emil fick välja ett par nya, han hittade ett par jätte fina blå/röda hestra vantar som föll honom i smaken, på med dom och iväg.
Halvvägs till dagis så ringer min telefon. Nu är vi så sena att de t.o.m erfterlyser oss och undrar var vi är.......Hehe sa jag, jo vi är på väg, kommer om en minut.

Sen tänkte jag gå med Gry till öppnis, skulle bara in på ica och handla lite lunch. Men det fanns ingenting som föll mig i smaken så jag struntade i det. Och när dessutom Gry somnar i vagnen så tänkte jag att jag skiter i öppnis idag. Men så slog det mig att fotona kanske kommit.....Tar vägen förbi där och tänkte att jag bara skulle hämta fotona och sen ta en promenad. Ja och som vanligt så blir det ju aldrig som jag tänkt, självklart fastnar jag där och stannar och pratar, Gry vaknar efter en stund och vill ju komma upp och leka när hon ser vart vi är. Så det är bara att gilla läget och stanna. Sen när magen säger att det är lunch dags så stöter vi ju givetvis på nästa problem....Hmmmm vi har ju ingen mat nu eftersom jag var så kräsen...... Solveig har ju lite burkmat ifall att man står utan, men Gry har ju aldrig gillat det, men jag hittar en kinagryta som ser överkomlig ut och tänker att hon får väl ta en banan till efterätt. Döm till min förvning då hon slukar nästan allt, ja se vad hunger kan få en att göra.

Fotona blev jätte fina, ja syskonfotot blev sådär, inte dåligt men Emil ser lite sammanbiten ut. Men porträtten blev JÄTTE bra så då stötte jag på nästa problem.......Nu har vi två så jätte bra bilder på Emil och vi kan ju bara behålla den ena, jaha vilken ska vi välja då?????? Får ha överläggning om det med Nicke ikväll. Vi var ju helt övertygade om att ett så bra kort som det tagit på honom på dagis skulle ju aldrig gå att matcha....men såååå fel vi hade.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0