Shopping

Insåg i morse att det är både kalas och farsdag i helgen och inga pressenter inhandlade.
Tanken från början var ju att knalla iväg och göra det medan Emil var på dagis och jag bara hade Gry att hålla efter, men eftersom han varit hemma i stort sett hela veckan så har det inte blivit som jag tänkt.
Och idag förstod jag att det inte går att förhala så värst länge till.
Då det inte regnade så tyckte jag att det var en bra dag för en promenad till Stinsen idag.
Vi åt en tidig lunch hemma och sen stuvade jag ner dom i vagnen när de var trötta, mätta och belåtna. Jag behövde inte ta många steg förrän de sov.

Först gick vi och handlade farsdags pressent, Emil valde alldeles själv och jag tror nog att Gry samtyckte och tyckte att det blev jätte bra.
Sen var det en 3-års pressent till Elliot som skulle införskaffas. Och det var jobbigt att köpa, Emil gillade inte riktigt det där med att köpa saker man själv vill ha för att ge bort till någon annan. Så eftersom jag är så vek som jag är så gick jag med på att de fick köpa något litet till sig själva, ja jag vet att det var riktigt lågt ja grundvatten lågt........ Men jag gjorde så och Emil valde en liten Blixten Mcqeen bil och så valde han en Sally bil till Gry. Fick påminna honom om och om att det nu faktiskt var Grys Sally att han inte skulle få ta det hur som hellst. Och Gry är nu en lycklig ägarinna till en blå Sally bil, och som hon har lekt med den hon kör med den överallt med rejsande och brummande ljudeffekter, och blir givetvis skogstokig om Emil snor den. För det är hon helt på det klara med att det är hennes Sally.

Heltplötsligt efter att vi ätit middag och satt och kolla på Bolibompa så hör vi hur det knackar på dörren....Emil rusar dit och kollar ut genom brevlådan för att se vem det kunde vara som kom strax innan natti natti, och brister ut i ett hejdundrande jubel. För där ute står ju Maarit, åh vilken härlig överraskning. Båda barnen trängs vid hennes fötter och vill ha hennes uppmärksamhet, Emil drar in henne i hallen och skriker: Jag hjälper dig, jag hjälper dig, samtidigt som han försöker dra av henne jackan. Gry står och trampar jämfota och sträcker upp Sally och vill visa Maarit och när hon böjer sig ner försöker Gry klättra upp i hennes knä. Nä den glädjen går det inte att ta miste på!
Så det blev inte natti natti i vanlig tid idag inte, nä de fick vara uppe och leka med moster tills de var helt oresonliga. Då var det dags för tandborsten och saga, vilket Maarit givetvis ställde upp på att läsa när Emil frågade om hon ville.
Ja det höll inte ut så värst mycket längre än vad de brukar, en timme senare än vanligt så sov de så gott minsann.

Och idag har jag åter igen lyckas komma i ett par byxor som jag aldrig mer trodde att jag skulle kunna ha, ett par jeans som jag använde innan jag blev gravid med Emil. Känns så jävla bra!

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad duktig du är! Sån lyx som gamla smalkläder kan jag inte unna mig än hmm....
Och vad mysigt att ha en så efterlängtad moster. Och mysigt för moster att vara så efterlängtad :-)

2007-11-08 @ 21:13:49
Postat av: moster Maarit

Klart alla ungar har ju inte en sån moster som mej! one of a kind !!!!

2007-11-08 @ 21:42:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0