Sovmorgon

Barnen var trötta efter att moster Maarit varit här och busat så se sov ända till 7-tiden. Jag orkade inte heller gå upp så jag passade på att ligga och halvsova jag med. Jag hörde hur Emil tassade ut i köket där Nicke stod och frågade vart Maarit var, när han svara att hon åkt hem igår efter att de hade somnat så vände Emil på klacken och gick och la sig igen......Det var som inte ens värt att kliva upp om inte Maarit var här!
Innan Nicke for till jobbet var vi alla vakna och kunde säga hejdå till honom. Vi drog runt här och mös i våran sömnighet och klockan han bli över 8 innan vi åt frukost.
Vid 9.30 tog vi tag i bitarna och klädde på oss och gick ut, tog en promenad till affären. Kännde att jag inte hade den minsta lust att laga någon mat till lunch, så jag bestämde att det skulle köpas färdiglagat. Det blev sushi till mig och potatisbullar till barnen och så passade jag på att köpa färdiga plättar till mellis också.

Klockan hann bli närmare 13.00 innan barnen kom i säng för att sova middag, dels så blev ju allt förskjutet med våran sovmorgon. Och sen när vi väl ätit lunch och jag stoppat barnen i säng och låg ock läste Pettson tältar så känner jag hur en bajslukt sprider sig i sovrummet......Då har Gry dragit i blöjan så den hamnat på sniskan och satt sig på sin kudde och bajsat på den, ja det mesta låg ju tack och lov kvar i blöjan men det var bara att riva ur alla sängkläder och kudden och stoppa in i tvätt maskinen och sanera tösen och sen bädda rent och leta fram en ny kudde innan vi kunde sova. Men sen sov vi som 3 klubbade, jag vaknade strax före 15.00 av att jag hörde något i lägenheten. Visste inte om jag drömt eller om det var någon som var inne hos oss. Låg kvar och lyssnade ett tag....visst var det någon som pratade. Jag smög upp och kolla....och där sitter Nicke vid datorn och spela......Jaha då hade de bytt vecka för tidig fredag och han hade slutat vid lunch, och när han märkte att jag sov med barnen så smög han in och satte sig vid datorn och passade på att spela. Ja själv så tyckte jag ju att han hade kunnat passa på att städa alldeles i lugn och ro..........

Både jag och Nicke hade tagit en sväng förbi affären och handlat lite idag, men ingen hade handlat mjölk....typiskt! Så jag kilade ner till affären för att göra det. Och jag blir lika förvånad varje gång jag råkar hamna i affären under fredagseftermiddags rusningen....Åh panik! Men man möter väldigt många man känner så det tar sin lilla tid när man stannar och pratar med var och varannan. Och det är så jätte kul nu när jag varit hemma i en vecka och inte varit på kyrkis, öppnis eller knappt lekparken, för alla man möter undrar vart man varit och hur det är och säger att de saknat en. Sånt gör i alla fall mig väldigt glad, att man faktiskt är saknad när man är borta, för man saknar ju inte någon man inte gillar.

Min middagsplan var att göra fläskfillé gryta till middag, men Nicke hade handlat hem tacos....och nä jag är ju inte ett dugg svårövertalad när det gäller texmex.....fläskfillén tar vi en annan dag.


Och idag fick jag jätte glada nyheter, min älsklingskompis Katja kommer hem till Sverige och hälsar på. Och redan nu till helgen kommer hon och ska stanna i två veckor. Oj vad jag ska krama henne när vi ses, längtar jätte mycket.

Satt tidigare idag och tänkte på pojken i Finland som sköt ner sina skolkamrater innan han tog sitt eget liv igår. Undra hur hans mamma mår? För han har ju också en mamma som älskar honom. Hur hanterar man något sånt? Och vad säger man som en anhörig eller vän? Beklagar sorgen men det var väl ändå rätt åt honom att han också dog.....Nä så kan man ju inte säga. Tänk om ens egna barn hamnar snett i livet, hur gör man då? Jag vet ju att jag inte gjorde livet så bus enkelt för min mamma när jag växte upp, men en sak var jag alltid lika säker på och det var ju att hon trotts alla mina snesteg faktiskt älskade mig. Och jag är ganska så övertygad om att vad än mina barn kommer att göra så kommer jag ju alltid att älska dom. Men nu kommer ju mina barn aldrig att göra några som hellst dumheter, det kommer att vara idrottsintresserade nördar som bara pluggar....för det har de väl i generna?!?

Kommentarer
Postat av: katja

Hihi ja, jag kommer hem!!! Ska bli så härligt att få se svensk PLATT mark i två veckor. Saknar dig massor.
Puss

2007-11-09 @ 21:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0