Tidigt tidigt på morgonen.

Jag kännde mig som en tjuv om natten när jag tassade runt här ensam i mörkret i morse.
För sent igår på eftermiddagen så pep min telefon, och det var från jobbet....de ville att jag skulle jobba hela helgen!!!!!!! Hmmm när man är inställd att vara ledig en hel helg så känns det motigt att ställa om sig till jobb och arbetsglädje. Och det var ju inte utan att jag lekta med tanken att jag skulle skylla på att barnen var sjuka och stanna hemma, men bättre arbetsmoral än så har jag faktiskt, men det känndes i alla fall väldigt locklande vid 02 tiden i natt då jag fortfarande inte somnat. Och jag som aldrig brukar ha svårt att sova låg där och åla runt som en annan korv och var bara tvär pigg.

Ja hur som hellst så somnade jag i alla fall, fört jag sov när klockan ingde 05.30, och när jag tittade ut i mörkret där ute så var där inte så mörkt, för ett snötäcke hade lagt sig ute under natten.
Jag smög runt här så tyst jag kunde och alla sov fortfarande när jag gick. Men fick veta efteråt att i samma veva som jag stängt dörren så hade barnen slagit upp ögonen.

På jobbet var det full rulle, var på MAVA (medicinsk akutvårdsavdelming) och jag lovar att jag fick slita för de stackars tusenlappar som kommer dimpa ner på mitt konto i december. Det var sjukt mycket att göra och som vanligt fånigt lite personal, och hur man än försökte så kände man sig aldrig helt tillräcklig idag. Och det känndes inte bra att gå hem kl 13.00 för det känndes som om ingenting var riktigt klart och att man bara gjort det absolut mest akuta och viktiga. Ska dit i morgon också, hoppas att tempot har lagt sig något då, känns ju alltid lite bättre när man hinner med att prata med sina patienter lite.

När jag kom hem så var det egentligen tänkt att vi skulle på Elliots 3-års kalas, men det var tyvärr inställt p.g.a att hans lillebror var magsjuk. Det var jätte tråkigt tyckte vi som sett fram mot att träffa alla som skulle dit, och jag tror nog att det var en viss snart 3-åring som var ganske besviken också. Men jag hoppas att vi kan få till ett litet kalas en annan dag , så att vi får fira det stora killen.

Så istället för kalas så gick vi ut och lekta i snön som var kvar, hittade så pass mycket att vi kunde ha lite snöbollskrig. Lyckades kasta en snöboll rakt i örat på Nicke, och även fast han nog inte riktigt tror mig så var det faktiskt inte meningen...........Gry tyckte att det var jätte kul när man kastade snö på henne och Emil tyckte att det var roligast att kasta på sin mamma....hrmpf
Sen blev det en vända till affären och handla lördagsgodis och innan vi gick hem igen så gjorde vi ett kort stopp på lastbils lekparken.

Det blev fläskfillégryta med ris till middag och sen mys och bus med godis i soffan.
De visade Pippi på de 7 haven på tv idag, och Emil var heeeelt trollbunden, hade knappt tid att komma och äta.
När Nicke nattade barnen så tappade jag upp ett varmt bad och tände lite ljus och låg där och föll nästan i koma, såååå jätte skönt. Och nu har jag tänt lite mera ljus och ska sjunka ner i soffan och mysa lite med Nicke.....hmmm undra om jag måste gå in och väcka honom först????????

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja det är ju typiskt. Snön försvinner lagom tills man kommer hem. Men det ska bli härligt ändååååå.
Mys ordentligt men inte för mycket hihi.
Gud vad jag saknar badkar....

2007-11-11 @ 19:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0