Vinterkräksjukan

Då det fortfarande går vinterkräksjukan på dagis så bestämde jag att Emil får vara ledig och hemma med mig och Gry hela veckan. Ja jag är ju ändå hemma så varför ska jag jaga iväg honom till kräksjuka när jag inte måste????
Och det är ganska mysigt att ha honom hemma, och snart är man ju tillbaka på jobbet och har inget val så det är bäst att passa på nu att mysa med sina barn.

Vi tog lite sovmorgon i morse, Nicke smög upp och for till jobbet och vi andra trynade lugnt vidare. Kl 7.15 tyckte Gry att vi sovit klart och när Emil hörde att vi rörde på oss kom han inspringande till oss han med. Klev upp och gjorde liter kaffe tittade ut och såg att där snöade. Och snöandet höll i sig mer eller mindre hela dagen. Kännde mig som en usel mor då vi inte gick ut på förmiddagen och lät mina barn endast stå vid balkongdörren och tråna efter snön.....Ja hur konstigt det än låter så är jag inte perfekt, och orkar ibland inte göra det som barnen hellst vill. Så vi blev kvar inne!
Men efter att vi ätit lunch och sovit så klädde vi på oss och gick ut, det snöade fortfarande. Gick till kyrkis och kolla läget, där var det jätte lugnt och skönt för vi var bara två familjer som dök upp. Vi var kvar ända till kl 16 sen var det bara att rejsa hem och laga middag.

Sitter här och är lite småfrusen efter att ha nattat barnen, kanske man ska ta ett varmt bad och tända lite ljus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0