Ännu en måndag

Jaha så var det en ny vecka igen, jag tycker dagarna bara rusar iväg och jag hinner liksom inte med.
Men det har väl med åldern att göra.....Gissa om mina systrar ska tycka att tiden går fort....ja för de har ju levt liiiite längre än jag.......

Ja måndag är det idag i alla fall, och för att ha varit en måndag så har det varit en riktigt bra dag, ja för att inte säga en kanon dag.
Ja det förståss, Emil vaknade 04.00 i morse och det var ju inte så kanon förståss. Jag vaknade av att han irrade runt snyftandes i lägenheten och när jag frågar honom vad det är så borrar han ner ansiktet i sina armar mot soffan och snyftar alldeles förtvivlat:
-Jag hittar dom inte, dom har tagit snutte och tutte........
Ja du förstår ju vilken tragedi, här var det bäst att ta fram silkesvantarna och hitta tutte och snutte och ge de som tagit dem en box på läppen.
Ja han blev väldigt nöjd när jag skakade fram både tutte och snutte ur täcket...mamma är dagens hjälte!
Men somna om var det värre med, ja han var ju skräckslagen över att de skulle komma tillbaka och ta tutte och snutte ifrån honom......Ja vi låg där i alla fall och slummra till och från, och vid 6.30 började Gry att knorra och tyckte att det var dags att kliva upp, och det var det ju.

Iväg med Emil till dagis och så gick jag och Gry på öppnis, en mycket trevlig förmiddag. Sen var det promenad medan Gry sov i det fantastiskt soliga höst vädret.
När vi hämtat Emil så gick vi till lekparken en stund innan det var dags att gå hem och laga mat, och idag blev det pasta med köttfärsås.
Sen ett dopp i badkaret för de små liven innan det var hopp i säng.

Och ikväll ska jag roa mig med tvättstugan....ja jag vet jag tänker bara på nöjen!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Katja

Men vad gulligt. Och supermorsan to the resque igen hihi. ja, snutte finns här med. Ingen tutte än dock men det kommer väl.

2007-10-09 @ 16:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0