Dagens bravader

Nä det har inte hänt någnting som inte brukar hända på en onsdag idag....Alltså en helt vanlig dag i mitt liv.
Klev upp i morse, drack mitt kaffe och åt min frukst. Ja man var ju inte jätte pigg, för lilla fröken löken Gry vaknade 02.00 i natt och ville ha lite undrehållning så hon tyckte att det var en bra idé att väcka heeeela familjen. Och mitt i allt så blir jag kissnödig och tassar upp i mörkret och när jag kommer tilbaka in i sovrummet så får jag inte plats i sängen!!!!!!!! Nä för nu ligger både Gry och Emil där...Ja vi möblerar om lite i sängen och försöker att få plats allihopa men Gry och Emil envisas bara med att lägga sig på varandra, så det slutar med att Nicke tar Emil och går och lägger sig i emils säng. Vilket då resulterar i att jag inte vågar somna ordentligt för att Gry har ju den förmågan att rulla ut ur sängen....Nä så jag var inte jätte pigg i morse. Men va fan jag fick ju sova till 02.00 i alla fall.....

Och Emil åkte upp på ståbrädan i morse när vi skulle till dagis, för de senaste veckorna har han roat sig med att gå såååå sakta att han snarare går baklänges. Visst vi har ju inte bråttom heller men mitt tålamod orkar inte med vadsom hellst, ja nä faktiskt just ingenting nuförtiden hehe.

Jag och Gry gick på öppnis som vanligt och det var riktigt trevligt, och sen var det dags för en promenad i höst solen.
Emil var lite tvär och trubbig när jag hämtade honom, han hade visst haft någon utbrott och blivit arg på fröken och då fått gå ut i kapprummet tills han blivit en lugn och glad kille igen. Och där satt han i en vagn och sura när jag kom, och tyckte framförallt synd om sig själv (hmmm låter misstänkt likt någon annan.....typ hans mamma).
Iväg till lekparken, och med tanke på det väder som det varit idag så trodde man ju att det skulle vara fullt av folk där, men så var icke fallet.
Emil lessnade ganska fort på att  vara där när det inte fanns några kompisar så vi tog en promenad hem, och väl hemma var det dags att börja laga mat. Och idag blev det pasta med skinksås, riktigt gott.
När Nicke nattade barnen så tog jag mina stavar och gick ut och gick en timme. Det är inte alls lika läskigt att gå där ute i mörkret längre, nä det är faktiskt riktigt skönt. Bara släppa allt som rör sig i huvudet och bara lyssna på sina andetag.

Och igår så sökta jag faktiskt ett jobb!!!!!!!!! En måndag-fredag tjänst på röntgen på Täbynärsjukhus, visserligen en heltidstjänst men vi tänkte som så jag och Nicke att får jag jobba måndag till fredag så är det värt att jobba heltid då kan det inte hjälpas att det blir långa dagar på dagis för barnen. Men jag behöver nog inte bekymmra mig över det för det lär ju vara en miljard sökande på den tjänsten så risken är ju ganska liten att jag skulle få den. Men jag håller en tumme!

Kommentarer
Postat av: Försäkringskassetanten

Du vet väl att du har rätt att jobba deltid när barnen är små? Så även om tjänsten är på heltid kan du vara ledig 25%, om du vill alltså.

2007-10-25 @ 09:31:35
Postat av: Katja

Håller alla tummar jag bara kan gumman :-) Du är ju bäst så det kommer gå jättebra.

2007-10-25 @ 18:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0