Full rulle dag

Ja idag har det varit fullt ös från att vi vaknade tills att det var dags att natta barnen.
Innan klockan ens var 10.00 hade vi städat här hemma, sen var det bara in i duschen och på med kläder och fara till Stinsen och käka lunch. Hade hoppats på att hinna dit innan barnen kroknade, men det var dömt att misslyckas. Gry han inte mer än få på sig bältet innan hon somnat, ja ja jag tänkte att hon vaknar ju när jag lyfter över henne till vagnen.....eller också så gör hon inte det.
Ja jag, Nicke och Emil går i alla fall och käkar lunch, Gry får väl äta när hon vaknar.
När vi ätit skulle vi gå och handla pressent till Johan och Camillas lilla Lina som redan blivit 3 månader. Hittade en jätte fin klänning och tights på exit....mmmmm inte utan att jag blev sugen på att köpa likadant till Gry.
Emil somna och Gry vaknade, och nu var hon hungrig. Jag satte mig med henne så att hon fick käka lite lunch och Nicke tog den sovande Emil i vagnen och gick till frissan. När Gry ätit klart så passade vi på att leka lite med alla andra barnen i inne lekparken medan vi väntade på att killarna skulle komma tillbaka.
Gick på Vinn och handlade lite innan vi for hem igen.

Hemma var det dags att skala potatis i stora mått, ja Nicke skulle göra det. För idag skulle det bjudas på palt och då är det minsann Nicke som står vid spisen. Jag och barnen kollade på Bilar och käkade lite lördagsgdis.
Och vid tre-tiden kommer Johan, Camilla och Lina. Åhh vilken liten go-knopp hon var lilla Lina, ja henne hade de verkligen lyckats bra med. Och Gry blev blixtförälskad i Johan och Emil skulle visa alla tuffa leksaker han har.
Vi käkade palt tills vi föll i coma, och tröck i lite godis på det. Så man skulle kunna säga att jag mår lite illa nu!!!
Vips så var klockan 20.00 och natti natti för våra barn för länge sedan igentligen, dags att bryta upp och vinka hejdå och sen natta barnen.
Puh ja det var verkligen en full rulle dag det.

Och igår var jag till barnmorskan och fick spiralen insatt, och efter alla skräck historier så var jag ju livrädd och alldeles genom svettig när jag låg där i gynstolen....och allt det heeeelt i onödan, för det känndes ju inte ens. Men efteråt blödde jag ganska mycket, ja så mycket att jag blödde igenom jeansen och allt.....det har jag nog inte gjort sen jag var tonåring....hahaha. Men även det har gått över nu, och än så länge har jag inte kännt några men utav den. Så nu håller jag en tumme för att jag ska slippa biverkningar som:
-svullen mage
-acne
-huvudvärk
-humörsvängningar (har jag ju redan så det räcker)
-fett hår
-håravfall
-svettningar
Men de är å andra sidan ofta övergående. Barnmorskan sa det att får jag några hormonella biverkningar så ska jag försöka hålla ut för de ger med sig ganska så fort. Så det är väl bara att bita ihop dårå.

Det är farligt att städa!!!! Det blev jag varse om i allra högsta grad i morse. Skulle böja mig ner efter dammsugaren och ser mig inte för. Vrider lite på mig samtidigt som jag lutar mig framår och PANG så krockar min panna med hörnet på Emil och Grys trapp hylla.....AJ AJ AJ OCH FAAAAAN VAD ONT DET GJORDE!!!!!! Ja det gjorde så j-a ont att jag dansade runt på stället och ville bara krypa in under täcket ochg grina och gallskrika. Men då hade jag ju skrämt slag på barnen, så jag svor en ramsa, bet ihop och dammsög vidare. Och nu är jag alldeles öm i pannan, ja jag får ju vara glad över att det inte blev en stor blå Kalle Anka bula, som den gången när pannan krockade med parketten......Ja den gången slutade på akuten med en hjärnskakning, riktigt så illa var det inte idag.

Kommentarer
Postat av: Katja

Ok, då kanske man törs sätta in spiral så småningom. Ja, efter barn nr 2 naturligtvis hehe. Om jag får som jag vill ;-)

2007-10-13 @ 23:05:03
Postat av: Jenny

hmm jag kan låna era barn lite istället så slipper jag skaffa egna sen eller hur??

(slipper allt med vakna mitt i natten eller arlamorgon, mjölkstockning, ungar som skriker för då lämnar jag tillbaka dom)

tycker det är en bra plan, vad säger ni tjejer? =)

2007-10-14 @ 08:51:05
URL: http://veela73.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0