GÄÄÄÄSP

Att handla skor till mina barn finns numera inte med på 10 i topp listan på vad jag gillar att göra med mina barn.
Jösses man var ju inte som människa på hela kvällen efter gårdagens bravader i Barkaby, jag var slut, Nicke var slut och barnen var helt slut. Och man blev ju inte direkt piggare och alertare av att trycka i sig en hög med uppstekt palt.....nä då kännde jag mig verkligen som en zombi pösmunk som bara ville sjunka ner djuuupt i soffan och slappa.....Men gjorde jag det????? Nähe då inte jag inte! Nicke tog och nattade barnen tidigt och jag drog på mig överdragskläder och tog mina stavar och gick en promenad på en timme i regnet, men vad det känndes bra....så där lite lagom nyttigt........och präktigt.

Och idag är det måndag igen....men det var ju fredag nyss!?!?!?
Vi sov rätt gott i morse, ja jag har sovit som en sten hela natten. Hade Gry brevid mig när jag vakna men har ingen aning om hur hon kommit dit. Har inte hört att hon vakna och jag har inte hört att Nicke hämtat henne. Smög upp när klockan ringde, fast jag hellst bara ville dra täcket över huvudet och somna om. Gry vaknade när jag kom ut ur duschen men Emil sov en stund till.
Vi tog det lugnt på morgonen och struntade i att vi kom en halvtimme försent till dagis!!!!!
Ja och inte kom vi fortare fram av att Emil gick så långsamt att han nästan gick baklänges!!!!! Men varför stressa när man inte måste. För det lär ju komma dagar då vi måste rusa iväg och hålla stressnivån på max, men inte nu!
När vi kom till dagis passade jag på att ändra lite på Emils tider, så att han börjar lite senare så att vi kan softa runt här på morgonen nu när det ändå bara är mörkt och eländigt.

Jag och Gry gick våran vana trogen ner på öppnis, där var det full rulle.
Och Gry var ju för rar med sin kompis Gabriell där nere, när de satt och åt lunch höll de varandra i handen, bjöd på varandras mat och där i mellan pussades de lite....Ja det är sånt som får ett mamma hjärta att smälta.

Sen blev det en promenad, och idag var det återigen dags att slita av sig jackan....För det var +13 grader ute.
Emil stod i fönstret och storgrät när jag kom och hämtade honom.
Han tittade förtvivlat på mig och sa:
-Mamma, jag saknar min mamma!!!!!!!
Lilla hjärtat saknade mig!!!!!! Och personalen såg helt oförstående ut för han hade haft en jätte bra dag och haft jätte kul, och helt plötsligt så bara bröt han ihop och längtade efter mamma. Mitt goa lilla troll.

Hade lite idé torka om vad jag skulle göra till middag, funderade lite på vad det fanns för rester.........
Strimlad taco kryddad kyckling.......massa ris.......Hmmm kan man göra något kul på det??????
Ja jag blandade ihop kycklingen och riset, hällde på lite tacosås och mjölk, hackade en paprika och blandade med hällde upp det i en ugnsfast form och strödde lite ost på......Ja nu står det där i ugnen och grattineras.....Ska bli spännande och sen hur det blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0