Jobba!

Ja det är inte utan att man börjar tänka mer och mer på det där som kallas jobba!!!!!!!
Ja för f.o.m 1/2-08 så sägs det att jag ska börja göra sånt..........hmmmm konstigt! Men det stora problemet är ju bara att jag vet inte vad jag ska bli när jag blir stor!
Visst jag har ett jobb med ok lön att gå tillbaka till och jag vet att de vill ha mig där och ingen annanstans. Men vad vill jag då?
Det jobb jag har kräver att jag är väldigt flexibel, att jag arbetar kvällar, nätter och helger. Vilket var helt i sin ordning att göra innan jag hade de här små trollen hemma. Inte vill jag vara bort från dom nu inte, särskilt inte på kvällar och helger, för att inte tala om jul, påsk och midsommar och sånna helger.
Och vad än värre är med mitt jobb så är det ju att det är lite dålig framförhållning hur man kommer att jobba, eftersom jobbet är av den sort det är. Ja för den som inte vet så jobbar jag på ett bemanningcenter, vilket innebär att jag går runt på hela sjukhuset och täcker upp där det behövs. Så jag kan vara ena dagen på förlossningen och nästa dag på ortopeden, men det är inte variationen som ger mig djupa veck i pannan utan det är att jag aldrig vet mer än en vecka i förväg vilka tider jag kommer att jobba, om det är dag, kväll eller natt. Och det känns inte som om jag skulle vilja jobba så längre, nä jag vill ha fasta arbetstider måndag-fredag. Men tyvärr så är det ganska svårt i min branch, eftersom människor är sjuka dygnet runt.

Så den stora frågan är ju då....Vad ska Nina bli när hon blir stor? Plugga är inget allternativ, dels är det ap-trist att hänga med näsan över böcker dagarna i ända och dels så tillåter inte ekonomin det.
Kanske det finns någon där ute som har användning av en undersköterska som vill göra något nytt!!!! Ja vem vet!

Kommentarer
Postat av: Katja

Jadu, svårt det där. Men du kommer säkert på nåt jättebra gumman. Det gör du ju alltid. Puss

2007-10-12 @ 19:41:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0