Klädbytardag.

Om jag nu tyckte att det fanns lite plats över i garderoberna igår....så är det ett minne blott.
Jag mötte Maarit vid bussen i morse kl 8.50 och kl 9.00 slog de upp dörrarna till höstens klädbytardag. Och det var tooook mycket folk och hysteriskt med kläder. Jag och Maarit delade på oss, hon tog tjej kläder och jag tog kill kläder, och vilka fynd jag gjorde!!!!!!!!
En hel IKEA kasse proppfull för 500 kr, ja det e fan inte illa.
Och sen passade vi på att fika lite hembakat innan vi gick hem till Nicke och barnen.

Och gissa om det fanns två barn som blev överlyckliga när Maarit stod utanför dörren???????
Det var bara att springa på toa och sen klä sig igen, för i centrum pågick Edsbergsdagen. Tidigare år så har det varit jätte bra men i år var det sådär, det var just ingenting. Men det fanns ett litet spökhus för barnen att leka i, och Emil knallade in och tyckte att det var jätte skoj. Men när han varken kom ut från det ena eller det andra hållet så började jag ana oråd, började gå runt och kika in i alla små gluggar. Och vem hittade jag gråtande längst upp på stegen.......Han kom varken fram eller tillbaka utan hade lyckats klättra upp så han inte kunde komma någonstans. Försökte tala om att han skulle vända på sig och klättra ner igen, men han vågade inte. Jaha så det var bara för mig att krypa in i spökhuset modell mini....och till saken hör att jag hade lång kjol och höga klackar......Men jag tog mig in och jag fick ner Emil och jag tog mig ut.......

Sen var det lunch på grillen, ja det var ju just ingen idé att stanna där inne och äta för det var knöka mycket folk. Så vi tog maten med oss och satte oss på en bänk utanför och lyssnade på lite musik uppträdanden. Det tyckte Emil och Gry var jätte spännande, hög och fartig musik.

När barnen somnat i vagnen så gick vi tillbaka till kyrkan, för mellan 13-15 så sålde de allt som var kvar till halva priset. Hittade lite till.........Och så passade vi på att fika billigt igen.

Glömde ju att berätta att dagen började såååå fantastiskt. Vi sov till 7 och när jag kom ut ur duschen var det mysfrukost dukad och klar, bara att sätta sig vid bordet. Och medan jag var inne i badrummet och satte upp håret och målade ögat så städade Nicke dessutom upp efter oss......Och sen har han lagat middag också.....och tagit rätt på disken....Ja vad kan man säga, den mannen älskar jag!

Full rulle hela dagen idag, och nu återstår det bara att få barnen i säng och sedan gå ner till kyrkan och hämta det som inte blivit sålt och pengar för det som blivit sålt. Håller en tumme för att det blivit lite pengar, kanske dagen gått +-0.

Kommentarer
Postat av: Katja

Haha vad gulligt, supermorsan to the resque ;-)
Önskar det fanns klädbytardagar här med för jösses vad det går kläder. Vi är uppe i strlk 68 nu så typ allt vi fått är redan för litet. Bara att börja handla nytt och det är ju inte billigt suck.

2007-10-06 @ 18:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0