Klockan

När man drar tillbaka klockan till vintertid så får man räkna med att dagen börjar väldigt tidigt. 05.00 var det full rulle i barnens rum, lampan var tänd och Emil satt på golvet nedanför Grys säng och så spelade de på hennes speldosor när Nicke kikade in. Nicke bar in Gry till mig och själv la han sig med Emil i Emils säng, och hör och häpna de somnade faktiskt om en liten stund, men vid 7-tiden tyckte de att det var nog. Men en fördel med att dra tillbaka klockan är ju att man får ju en extra timme och dagen räcker så mycket längre, så det känndes faktiskt riktigt härligt när klockan var .09.00 och jag redan varit ute och gått en timme.
Och eftersom det är svårt att i lugn och ro få lyssna på musik när man har två små troll här hemma så passade det ju utmärkt att gräva fram en bärbar cd spelare och plugga lurarna i öronen och ösa på KENT på högsta volym medans jag promenerade, ja vad kan man säga, jag tror att jag blev lite kär i den skivan.

En något grå och dimmig morgon övergick i en solig och fin förmiddag, och då vill man ju inte slösa bort tiden med att vara inne. Så vi ringde till Lingemarks och frågade om de ville följa med till Bögs gård, och det ville de. Gry hade förståss kroknat på vägen dit i bilen men Emil rejsade runt och kollade på djuren och traktorn och hästtransporterna och hade det buskul. När det började bli lite väl grinigt och gnälligt så gick vi och käkade lunch på fiket, och efter det så var det tre killar som var sååå trötta att de visste inte riktigt vart et skulle ta vägen. Så det var bara att stuva ner dom i vagnen och stoppa om dom, och så passade vi på att ta en kaffe på maten ute i höstsolen. Och medan alla andra barnen sov så var ju förståss Gry vaken, ja för vem vill vara som alla andra!!!!!!!
Men givetvis så somnade hon i bilen på vägen hem så vi tog en liten omväg hem så hon fick sova lite.

Nicke stod för middagen och bjöd på spagetti och köttfärssås, jätte gott. Och medan han lagade maten så röjde jag i ungarnas rum och rationaliserade bort en hel del leksaker. Så mycket grejer i deras rum att jag blir tokig, men Emil var tack och lov upptagen med att bygga lego så jag fick röja i lugn och ro. För annars så plockar han tillbaka sakerna i samma takt som jag plockar bort!!!!!!!

Nu ska jag ägna min sista vakna tid idag åt facebook som jag självklart sålt min själ till =)

Kommentarer
Postat av: Katja

Ja, detta med klockan ställer ju till en del förstås. Får se hur det går inatt om han vaknar 5 imorgon med. För det var full rulle här med kl 5 imorse hmm...

Hehe, du är nog Kents största fan :-)

2007-10-28 @ 22:25:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0