Maarit kom på besök

Veckan blev fulländad för barnen då Maarit ringde på dörren vid 9-tiden i morse, ja tänk att moster-Maarit kliver upp onödigt tidigt bara för att träffa mina barn. Ja för jag tror nog inte att det var för min skull hon kom......
Ja vi började med ett besök på Figges och köpte med oss lite kaffe och en frukost macka till Maarit. Sen gick vi ner till slottsparken och matade fåglarna. Det tyckte Emil vat tok roligt och han var inte ett dugg rädd för de fjäderklädda kreaturen som en viss mamma är, nej då han lät dom äta ur handen på honom. Och han bara skratta när de naffsade honom lite i byxbenet....en anna höll på att göra i brallan.
Sen ville Emil åka buss!!!! Emil och Maarit tog bussen till Sollentuna centrum och jag gick med Gry som sov i vagnen. När jag kom till busstorget gick Emil balansgång på en murkant och när han tittar upp och ser mig säger han till Maarit:
-Titta där kommer Nina!

Det blev lunch på McDonalds, för det hade Emil bestämt tidigare i veckan, ja det var ju faktiskt han som bestämt allt vi skulle göra hela dagen inkl. att Maarit skulle komma.
Efter att vi käkat så gick vi till teamsportia och köpte en as cool mössa till Emil i reflextyg.....såååå häftig, rekomenderas varmt till alla små och stora barn, tillverkad av Didrikson.
Innan vi hunnit ut ur affären så hade Emil somnat så jag fick klä på honom i sömnen. Han visade inget tecken på att vakna eller att han ens över huvudtaget brydde sig om vad jag gjorde.

Vi promenerade hem i det vackra höstvädret och Emil vaknade lagom tills vi var vid pandaparken (en lekpark)  så givetvis så blev det ett stopp där innan vi gick till affären och köpte lördagsgodis.
När barnen var fulla av socker så passade vi på att låta dom gå hela vägen hem så de fick springa av sig lite av sockerruset. Så att vi i lugn och ro kunde sätta oss vid köksbordet och karva till ett pumpahuvud som nu står på balkongen. Emil sprang fram och tillbaka till balkongdörren och tittade på det när det blivit mörkt ute med skräckblandad förtjusning.

Nicke har haft inventering på jobbet idag och när han kom hem vid 16-tiden var det ingen som var sugen eller hade ork till att ställa sig och laga mat. Så Nicke kilade ner till grillen och köpte kebabrullar till oss vuxna och pizza till barnen, riktigt härligt svullarkäk. Sen var vi alla proppmätta och mådde mer eller mindre illa.....men det var det värt.


Kommentarer
Postat av: Katja

Pizza!!!! Usch, skriv inte såna underbara ord. Fredrik får dock rysningar av kebabrullen, vilket jag själv inte är så förtjust. Men pizza......ujujuj
Puss på er

2007-10-20 @ 23:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0