Myspys dag

Idag har vi haft det riktigt myspysigt, var bara hemma under förmiddagen och gjorde just ingenting. Lekte lite, kollade lite på tv, jag passade på att plocka och röja lite.
Eftersom barnen inte åt så jätte mycket till frukost i morse så hade vi lite mysmellis i soffan när vi kollade på Tintin, som är barnens stora favorit.
Och medan jag pratade i telefon så somnade Gry i mitt knä och Emil kom vid 11-tiden och sa att han vat trött och ville ha tutten. Jaha då var det bara att hoppa i säng, ja det där med lunch kan man ju alltid ta vid ett annat tillfälle.
Vi sov så gott, och tur är väl det att man kan lägga sig en stund på dagen när man inte har sovit ihjäl sig om natten. Ja för vi har det ju lite stökigt om natten just nu.
Och någonting som är jätte märkligt är ju våran telefon som allt som oftast är helt tyst, men de få gånger jag får sova en stund på dagen då ringer den som aldrig förr. Men inte orkade jag kliva upp och svara då inte, nä låt det ringa är det viktigt så ringer det igen.

När vi vaknade så åt vi fredagsmys lunch, korv med bröd. Och sen tog vi oss en promenad till affären och handlade lite. Och eftersom vi ätit lunch så sent så var det ju inte riktigt läge för något jätte mellis vid 15-tiden. Nä så jag köpte festis och ett paket med pepperkakor och så satte vi oss på en bänk och fikade. Det var jag, Emil, Gry och ett paket pepparkakor....kan det bli bättre.
Promenerade lite till innan vi gick hem, så lite frisk luft har vi fått i oss i alla fall.
Hem och laga mat, chili och rödlökmarinerad kyckling och klyftpotatis, ja det slank ju ner.

Efter maten så hjälptes Nicke, Emil och Gry åt att städa upp i lekrummet. Och när det var klart så fick Emil välja ut en av sina leksaker som han ska få ge bort till ett barn i Lettland som inte har några egna leksaker, han valde en brandbil, tror nog att någonstans i Lettland så kommer en liten kille att bli jätte glad på julafton. Och jag har en hel hög med andra leksaker och gosedjur som vi ska skänka bort, och man hoppas ju att de ska komma någon annan till glädje. Ibland glömmer man bort hur bra man har det och att det faktiskt finns barn som inte har någonting, inte ens en mamma och pappa. Och jag tycker att alla borde tänka på det nu när det närmar sig jul och vi köper hysteriskt med grejjer som ingen igentligen vill ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0