Packa upp kläder.......

......är vad jag har roat mig med de senaste timmarna nere i kyrkan.
Men nu är alla urvuxna barn kläder väck och det som inte blir sålt ger vi bort. Huxflux blev det lite plats i garderoberna, för jösses vad mina barn har kläder och vissa knappt använda.
Ja jag var ju inte ensam om att stå där och sortera och packa upp kläder, och var och varannan känner man ju så det blev en riktigt trevlig stund.
Och jag blev lite full i skratt när jag står brevid en tjej och hänger upp en precis likadan overall i samma storlek, sneglar lite på vad hon satt för pris och sätter nästan i halsen.....100 kr ville hon ha för något som jag satt 30 kr för...ja man undrar vems som blir såld först.
Nä jag tänkte som så när jag satte mina priser, vad skulle jag vilja betala själv för kläder på klädbytardag??? Typ nästan gratis, och många som kommer dit och handlar har just inga pengar över och får handla allt deras barn har i garderoben på sånna här dagar.
Ja så i morgon ska jag möta Maarit kl 9 utanför kyrkan och så ska vi fynda till vrakpriser.

I övrigt så har dagen varit som fredagar brukar, lite segt och lite trögt.
Hade inga ambitioner alls för dagen och den blev därefter.
Nicke hade tack och lov tidig fredag så när vi sovit och ätit mellis tog vi en promenad till biblioteket och affären. Lämnade vagnar hemma så alla fick röra lite på benen.
När vi var tillbaka hemma var det dags att börja fixa middag.
Fredagens meny bestod av:
Mozzarella fylld kyckling filé
Klyftpotatis
Sallad

Och i Nickes filé tröck jag ner lite soltorkade tomater med, och gissa vem mer som älskade det???? Jo Gry, hon vräkte i sig och ville bara ha mer, mer och mer.

Nu ska jag umgås lite med den där snygga killen som smyger runt här och bara är så läckler...................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0