Presenter

Man kan säga mycket om att få saker, men jag älskar att bli överraskad och överöst med presenter bara helt appropå. Alltså utan att det är födelsedag eller något annat speciellt, visst gillar jag att få presenter då med, men de här helt appropå presenterna är ändå mer betydelsefulla. För man vet att det ligger både själ och hjärta bakom och som i detta fall otroligt mycket kärlek.
Ja nu kom det ju inte som en överraskning att jag skulle få en present idag, för det hade Nicke sagt redan tidigare i veckan. Och jag har ju hållit på att förgås av nyfikenhet och verkligen gjort vad jag kunnat för att försöka få hans hemlighet avslöjad, men han har varit stoneface. Och då bör man också veta att jag är väldigt duktig på att avslöja och komma på hemligheter och överraskningar, kan ju ha något med min hopplösa nyfikenhet och oändliga envishet att göra.
Och så blev det också denna gång.......men det dröjde ända till sista minut innan jag lyckades komma på vad det var. Det var när Nicke helt i förbifarten frågade mig om det finns någon skivaffär på stinsen, heeeelt plötsligt så trillar poletten ner!!!!!!! DING DING DING JAG VET VAD DET ÄR DU SKA KÖPA TILL MIG! Utbrister jag, Nicke ser ut lite som om han blivit tagen på sängen och då blir det jag tror bara ännumera bekräftat. Och jag frågade om det börjar på K och slutar på ENT. Och då ler mitt hjärta med hela ansiktet och frågar om jag skulle vilja ha det.
Om JAG skulle vilja ha KENTS nya skiva???????? Vill man ha något att dricka när man är törstig? Vill man komma till en toalett när man är bajsnädig? OM jag vill ha JA JA JA, och jag bara älskar denna underbara man ännu mera.
Ibland blir det bara sååå klockrent, bara så sent som i förrgår så satt jag och prata med Maarit och trånade efter denna underbara skiva och sa att jag bara måste köpa den bums....Ja det var ju tur att jag inte hann före Nicke. Visst man kan ladda ner från nätet, men sörrö det är inte samma sak som att köpa på riktigt. Jo så töntig är jag och jag är stolt över att vara lite töntig.
Så fort vi kom hem så åkte givetvis skivan på och jag seglade in i min lilla KENT värld och för ett par minuter så fick jag vara där i fred. Sen ville Emil vara med och Gry med, och gissa vad....Jag tror att de också älskar KENT.
Ja jag kan inte annat än hålla med kritikerna, det är ett musikaliskt mästervärk som de levererar och det är musik som berör en rakt i både själ och hjärta, det är tungt och det är mörkt och det är bara såååå jävla bra.
Tack älskade Nicke, du vet verkligen vad jag vill ha, puss.

I övrigt så har Emil haft en dag som gått ut på att säga nej och jag vill inte till allt....precis allt.
Men vi fick sova till 8 i alla fall, ja Emil började att skruva på sig vid 6-tiden men jag lyckades brotta ner honom igen, han somna om men inte jag. Men det var ju skönt att bara ligga där i mörkret och bara lyssna på andra som sov.
Efter frukosten så for vi och handlade lite mat, det är så kalas att knalla omkring i affären på morgonen utan att trängas med andra.
Sen hade vi en plan, ungarna skulle käka lunch på Play ground café och sen skulle de somna så att jag och Nicke kunde äta lunch på tu man hand. Men det enda man kan vara säker på här i livet är ju att det aldrig blir som man tänkt. Gry somnade innan lunch redan och vaknade lagom tills vi kom till Stinsen, jaha en familje lunch....... Vet knappt hur min räksallad smakade, om jag ens han tugga räkorna....men det brukar vara gott där så det var det nog i dag också. Ja lunchen blev ju inte riktigt som vi tänkt men vi hade dert ganska mysigt och fnissigt i alla fall.
Och eftersom Emil helt plötsligt vuxit ur nästan alla pyamasar så gick vi en sväng på Lindex och inhandlade några nya, varav en vad det Blixten Mcqeen på......BALLT, och givetvis ska pojken ha kallingar med Blixten också...det kanske kan driva på potträningen lite, för vem vill inte ha så coola kallingar på sig.
Sen var det bara godisaffären kvar på att göra listan, när vi ätit upp vårat lördagsgodis så var barnen så trötta att de såg stjärnor, de slocknade bums i bilen så vi for på en bilutflykt ut till Ekerö så att de fick sova. Där ute finns det ju en hel det trevliga hus....synd att det ligger så långt bort och att trafiken ut dit är så grötig. För det är ju otroligt vackert där. Men jag tror nog att vi har bestämt oss för att försöka köpa någonting här i Sollentuna, ja just nu är det ett hus till salu i Edsviken, endast 17 000 000. Ja jag tycker faktiskt att vi kan unna oss det, vi är värda det helt enkelt........Näh men ett radhus ska vi nog kunna ha råd med.

Eftersom det är lördag så har vi ju ätit massa gott nu på kvällen, ja det är inte utan att jag mår lite illa. Vi grundade med tacos. Det är nog den enda gång som båda våra barn är tysta....samtidigt. Och behöver jag säga mer än Ben & Jerry`s om vad vi slevat i oss medan vi sjönk längre och längre ner i soffan. Om jag säger Chokolate fudge brownies så kan jag  tänka mig att snålvattnet rinner till i en och annan systers mungipa. Ja det är tamigfan den godaste glassen som finns att få, ja den slår Häägendaz med hästlängder. Ja en bytta var slevade vi i oss, sen frös jag och det tog säkert 5 minute innan mina tänder slutade att isa. Och det är också ganska kul för de isar inte medans jag äter utan det börjar efteråt, märkligt. Men oj vad det var gott och som sagt så mår jag lite illa nu....men det går över.


Kommentarer
Postat av: Dreglande syster

Precis sån glass åt jag igår i min ensamhet på Borgargatan! Gott-gotti-gott-gott!!

2007-10-28 @ 00:45:38
Postat av: Katja

Njaäe....Häägendaz Macademian nuts....mums
Men i övrigt låter det ju som en kanonhelg, presenter och hela köret :-)
Mysigt

2007-10-28 @ 08:50:51
Postat av: Storasyster

Till - Dreglande syster - blev du inte mätt i fredags?

2007-10-28 @ 10:36:09
Postat av: Mätt syster

Jo, plättmätt! Det var därför jag bara orkade en liten glass...

2007-10-28 @ 13:35:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0