Regnet det bara öser ner......

Ja just nu så gör det det, men hela dagen har varit en jätte fin kall och solig dag. Men självklart börjar det regna lagom tills jag ska ut och gå, så jag var som en dränkt katt efter att ha varit där ute i en timme.

Dagen har som sagt varit jätte fin och det var väl tur det för jag vaknade med huvudvärk, och det har tyvärr kommit och gått under hela dagen. Men det fina vädret gjorde mig på bra humör och jag ville ut i solen. Öppnis hade öppet idag, men jag kände inte alls för att gå dit och sitta innomhus. Så jag och Gry gick ut och promenerade lite, oj vad det finns mycket att titta på för en sån liten tjej som knallar runt där på sina egna ben. Och inte en människa vi mötte var oberörd efter att ha sett henne tulta fram, nä vi mötte bara leende människor. Och det gjorde ju mitt humör ännu bättre.
Gry blev trött av allt promenerande så när vi kom hem så somnade hon i min famn precis som hon gjorde när hon var bebis, det var så mysigt att jag inte ville lägga henne ifrån mig så vi satt där i soffan en bra stund. Men när mer eller mindre halva kroppen domnat bort så la jag henne i sängen.

När vi hämtat Emil så gick vi till lekparken, där skulle vi möte Elisabeth, Marcus och Filip. Emil och Marcus stojade runt och  busade och levde om, ja det hade så kul att det liknade ingenting. Och jag och Elisabeth förundrades över hur stora de blivit, det var ju inte länge sedan de låg på en filt på golvet och på sin höjd försökte sträcka sig efter någon leksak. Barnen busade så de var alldeles svettiga, ja Filip busade ju inte så mycket.....han sov just hela tiden. Värre var det med oss vuxna kvinnor, när klockan började närma sig 16.00 och mörkret började smyga sig på var vi som två istappar, så då var det bara att stuva ihop barn och leksaker och börja knalla hemåt. Ett par långkallingar hade inte suttit så dumt idag. Barnen ser man ju till att de är ordentligt klädda och att man har något varmt att dricka med sig....Men sig själv är det värre med. Vad hade jag med att dricka till mig? En kall läskeblask, kan ju säga att jag inte var så värst sugen på den.

Kommentarer
Postat av: Katja

Vad mysigt ni haft det. Du känner inge bebissug då ;-)

2007-10-31 @ 22:19:29
Postat av: Nicke

Nä du katja, det blir inga fler.

2007-11-01 @ 16:24:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0